معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

اولویت ما از سرگیری مذاکرات با همه طرف‌هاست

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد اولویت واشنگتن از سرگیری مذاکرات با تمامی طرف‌هایی است که درصدد احیای برجام هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد اولویت واشنگتن از سرگیری سازنده این مذاکرات با تمامی طرف‌هایی است که به دنبال احیای برجام هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی وی از مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و هیئت همراه وی همین دیروز به مذاکرات پیوست.

پورتر افزود: آنچه که من می‌خواهم بگویم این است که اولویت ما از سرگیری سازنده این مذاکرات با تمامی طرف‌هایی است که به دنبال دستیابی و اجرای بازگشت سریع و متقابل به پایبندی به برجام هستند.

وی اظهار داشت: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا ایران در این لحظه به رویکرد سازنده‌تری بازگشته است یا خیر.

بعد از یک وقفه فنی در مذاکرات، ادامه مذاکرات دور هفتم از پنجشنبه ۱۸ آذر ماه شروع شد. علی‌رغم جاری بودن مذاکرات در وین آمریکا که عامل اصلی برهم خوردن این مذاکرات بود تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب کرد.

کشور‌های اروپایی و طرف‌های غربی برجام در حالیکه از سال ۲۰۱۸ و خروج یکجانبه آمریکا از این توافق به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل نکرده‌اند حال با اظهاراتی که فضای تهدید دارد بار‌ها ادعا می‌کنند که این مذاکرات آخرین فرصت برای رسیدن به توافق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تا چندی پیش که مذاکره کردن خیلی بد بود یهو چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
غلطی کرد شما به دل نگیرید
آخرین اخبار