سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اراضی اشغالی با محوریت ایران

مقامات صهیونیست از سفر جیک سالیوان در هفته آینده به اراضی اشغالی با هدف گفت‌وگو درباره توافق هسته ای ایران خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته آینده به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

گفته می‌شود این سفر در راستای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی بوده و محور اصلی گفت‌وگو‌ها ایران و مسئله توافق هسته‌ای است.

پیش‌بینی می‌شود مشاور امنیت ملی کاخ سفید با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم دیدار کند.

رژیم صهیونیستی بسیار نگران احیای توافق هسته‌ای ایران با ۴+۱ است و در هفته‌های اخیر بار‌ها این نگرانی را به شکل‌های متفاوت ابراز کرده است.

۷ آذر امسال، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرد که نگران رفع تحریم‌های ایران در مذاکرات وین است و گفت رفع تحریم‌ها به معنای سرازیر شدن میلیارد‌ها دلار پول به ایران است در حالی که این کشور از برنامه هسته‌ای خود عقب نشینی نکرده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارش جدیدی از بالا گرفتن اختلافات بین رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی بر سر مسئله هسته ای ایران خبر داد و فاش کرد که سفر هفته گذشته رئیس موساد و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن در این خصوص ناکام مانده است.

همچنین روز پنجشنبه ۱۱ آذر، نفتالی بنت در گفت‌و‌گویی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواستار «پایان فوری» مذاکرات هسته‌ای با ایران شد. نیویورک تایمز این مکالمه را «پرتنش» توصیف کرده است.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام خارج شد. بلینکن ۱۷ آذر امسال در مصاحبه با وال استریت ژورنال اذعان کرد که این خروج اشتباه بسیار بزرگی بوده است و دیپلماسی بهترین راه برای حل چالش هسته‌ای ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
فرجوآريا
۱۰:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
كاش قدرت رو در مسير پيشرفت و سلامتي رواني مردم بكار ببرند
آخرین اخبار