مسیر ازدواج جوانان باید هموار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات پیش روی جوانان استان برای ازدواج باید شناسایی و برداشته شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید جواد هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش ۱۲.۷ درصدی ازدواج و افزایش ۱۲.۱ درصدی طلاق در استان نگران کننده است.

او افزود: این آمارها برای استانی که هنوز بافت عشیره‌ای دارد، شوکه کننده است‌. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان فکر اساسی شود.

هاشمی ادامه داد: این ناهنجاری‌ها که بخشی به خاطر مسائل اقتصادی و بخش دیگری مسائل فرهنگی است زندگی سنتی ما را تحت شعاع قرار داده است. 

او تاکید کرد: بخشی از کارهای فرهنگی در استان تعطیل شده است، از سخنرانان، وعاظ و صاحب‌نظران می‌خواهیم به طور جدی به این مقوله بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار بیان کرد: جامعه دانشگاهی نیز در خصوص آمار طلاق در استان ورود کند و طرح و ایده ارائه دهد.

هاشمی گفت: متاسفانه تعداد مراکز مشاوره ازدواج و طلاق در استان کم است البته فرهنگ استفاده از مشاوره در استان نهادینه نشده که اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

او بیان کرد: استان با مشکل دیگری به‌نام مهاجرت مواجه است که اصلا مدیریت نشده، علی‌رغم همه خدمات ارائه شده نظام حتی در دورترین نقاط استان، شاهد مهاجرت خصوصا به مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستیم که بخشی برای اشتغال بوده اما موجب رشد حاشیه‌نشینی و آسیب‌های همراه حاشیه‌نشینی شده است.

هاشمی تصریح کرد: خرده فرهنگ‌هایی اصول اساسی زندگی سنتی ما را تحت شعاع قرار داده است که باید این خرده‌ فرهنگ‌های غلط از بین برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در گذشته پدران و مادران کنار فرزندان زندگی می‌کردند اما متاسفانه امروزه خیلی از آن ها در خانه سالمندان زندگی می کنند.

هاشمی بیان کرد: دولت برای درمان ناباروری مبلغ قابل توجهی اختصاص داده است که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان ناباروری زوجین جذب شود.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در هشت ماهه امسال هفت هزار و ۱۶ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به آمار هفت هزار و ۷۵۹ مورد واقعه پارسال، ولادت‌ها کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

داوید صادقی تصریح کرد: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰،  ۲ هزار و ۷۱۸ واقعه فوت به ثبت رسیده، این آمار پارسال دو هزار ۳۴۲ مورد بوده است که ۱۶.۱ درصد افزایش وقایع فوت را داشتیم که بیماری کرونا در افزایش مرگ و میرها نقش داشته است.

صادقی بیان کرد: همچنین امسال چهار هزار و ۲۲۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به آمار چهار هزار و ۸۴۳ مورد ازدواج مدت مشابه پارسال ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است.

او ابراز داشت: در هشت ماهه امسال ۹۹۱ واقعه طلاق ثبت شد، آمار مدت مشابه پارسال ۸۸۴ واقعه بوده که شاهد افزایش ۱۲.۱ درصدی طلاق در استان هستیم که نگران کننده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.