کنگره آمریکا:

کره شمالی به دنبال مقابله با برنامه دفاع موشکی واشنگتن در شرق آسیاست

تیم تحقیقات کنگره در گزارشی اعلام کرد به نظر می‌رسد کره شمالی به دنبال غلبه بر سامانه پدافند موشکی آمریکا در منطقه شرق آسیاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، دفتر تحقیقات کنگره آمریکا از تلاش کره شمالی برای مقابله و غلبه بر سیستم پدافند موشکی آمریکا در شرق آسیا خبر داد. این گزارش در پی آزمایش‌های پی در پی کره شمالی در سال جاری میلادی منتشر شده است.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد پیشرفت‌های اخیر در برنامه موشکی کره شمالی و آزمایش‌های موفق در زمینه موشک‌های بالستیک در جهت شکست و یا تضعیف سامانه موشکی پاتریوت آمریکا در منطقه است. علاوه بر این، پیشرفت‌های کره شمالی در زمینه موشک‌های بالستیک زیردریایی نشان دهنده آمادگی این کشور برای مقابله با هر گونه حملات احتمالی از دریا و زمین است.

گزارش کنگره آمریکا تاکید دارد: آزمایش‌های موشکی کره شمالی ممکن است با هدف نشان داد قابلیت‌های رو به رشد این کشور باشد که به نوبه خود می‌تواند اعتبار بازدارندگی هسته‌ای آن را تقویت کند.کره شمالی توان خود برای حمله موشکی به تمامی خاک آمریکا را از طریق یک سلسله مانور‌های نظامی از سال ۲۰۱۷ تا به امروز ارتقا داده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر بار‌ها با موفقیت انواع موشک‌های بالستیک را آزمایش کرده، اقدامی که موجب نگرانی شدید برخی کشور‌های منطقه از جمله کره جنوبی و نیز آمریکا شده است. پیونگ یانگ بارها اعلام کرده است اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدان منطقه ای آن دلیل اصلی بی ثباتی در شبه جزیره کره محسوب می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار