معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

تحول جایگاه شغلی پرستاران در کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، جایگاه و وضعیت امنیت شغلی پرستاران با اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کشور متحول خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در حاشیه مراسم روز پرستار در مشهد گفت: در دیدار رهبر فرزانه با پرستاران بر عملیاتی شدن طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری تاکید داشتند و از این امر گلایه کردند که چرا تاکنون این طرح اجرا نشده است.

وی گفت: در جهت امنیت شغلی پرستاران، به مقام عالی وزارت تاکید شده که روی جذب کارکنان پرستاری و تبدیل وضعیت کارکنان سلامت اقدام شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، شرایط به کارگیری پرستاران اکنون در قالب همکار رسمی و پیمانی، قراردادی، شرکتی، طرحی و ۸۹ روزه است که در شرایط کنونی، به غیر از همکاران پیمانی و رسمی، بقیه از امنیت شغلی پایینی برخوردار هستند.

معاون وزیر بهداشت گفت: به دنبال تاکید مقام معظم رهبری و با توجه خاص دولت سیزدهم، امور کارشناسی امنیت شغلی پرستاران به زودی به اتمام خواهد رسید.

عبادی گفت: در این راستا همچنین موضوع فوق العاده خاص کارکنان پرستاری و شرایط پرداخت به آنان بهبود خواهد یافت؛ همچنین مقام رهبری بر حرفه‌ای شدن خدمات پرستاری، تخصصی سازی این شغل و توسعه آموزش ضمن خدمت در رشته پرستاری تاکید کرده اند.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار