رایزنی اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آغاز مذاکرات با آمریکا و انگلیس درباره دور جدید تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه روسیه خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه در مورد دور جدید تحریم‌های اقتصادی احتمالی علیه روسیه با آمریکا و انگلیس گفتگو می‌کنند.

بورل در حالی که به محل نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا رسید به خبرنگاران اعلام کرد ما اکنون در وضعیت بازدارندگی هستیم و امروز درباره این تحریم‌ها تصمیمی گرفته نخواهد شد.

بورل افزود: در هر صورت، ما پیام روشنی به روسیه ارسال می‌کنیم مبنی بر اینکه هرگونه تجاوز روسیه علیه اوکراین هزینه‌های بالایی برای مسکو خواهد داشت. وی خاطر نشان کرد در خصوص تحریم‌ها زمان و نحوه آن به صورت هماهنگ با آمریکا و انگلیس به اتفاق نظر می‌رسیم.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به رویترز گفتند که بحث و تبادل نظر‌ها درباره افزایش تدریجی احتمالی هرگونه تحریم، از ممنوعیت احتمالی سفر و مسدود کردن دارایی‌های نخبگان سیاسی قدرتمند روسیه گرفته تا ممنوعیت همه ارتباطات مالی و بانکی با روسیه متمرکز می‌شود.

تحریم خط لوله نورد استریم ۲ بین روسیه و آلمان برای جلوگیری از عملیاتی شدن آن نیز یکی از گزینه‌ها است و همچنین هدف قرار دادن بخش دولتی دفاع و شرکت‌های انرژی یا لغو قرارداد‌های گاز طبیعی نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

نمایندگان همچنین اعلام کردند این تحریم‌ها زمانی اعمال می‌شود که ارتش روسیه برای تهاجم کامل به اوکراین اقدام کند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز بار‌ها این موضوع را مطرح کرده و به روسیه هشدار داده است که ائتلاف نظامی غرب در باره استقرار گسترده نظامیان روسیه در مرز با اوکراین در کنار کیف ایستاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار