ائتلاف الفتح:

با ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق مقابله می‌کنیم

ائتلاف الفتح تاکید کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج، در عراق بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری المعلومه، ائتلاف الفتح تاکید کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

 علی الفتلاوی، عضو ائتلاف الفتح درخصوص رو به اتمام بودن زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: در صورت ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق، موضع مقاومت واضح و روشن است.  تصمیم روشن است و جدول زمانی مشخصی برای اخراج این نیرو‌ها تعیین شده است.

به گفته وی، خروج آمریکا از عراق موضوع ثابتی است و عملی خواهد شد؛ به خصوص که نخست وزیر سابق در زمینه این موضوع تلاش کرد و پارلمان هم به اخراج این نیرو‌ها از عراق رای داد. به همین سبب، دیگر علتی برای باقی ماندن این نیرو‌ها در عراق وجود ندارد.

عضو ائتلاف الفتح افزود: در صورت ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق، بغداد از هر راه حقوقی و دیپلماتیک استفاده خواهد کرد.

الفتلاوی همچنین گفت: در صورت ادامه حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک عراق پس از پایان مدت تعیین شده، مقابله گروه‌های مقاومت با اشغالگری اقدام قانونی خواهد بود.

محمد البلداوی، یکی از اعضای ائتلاف الفتح، روز شنبه از دولت عراق خواست تا صحت تناقض اظهارات قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و ژنرال مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در عراق درباره سرنوشت نظامیان آمریکایی در عراق، روشن کند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد چند روز دیگر شاهد خروج کامل نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق خواهیم بود. ما اجازه نخواهیم داد به امنیت و ثبات عراق ضربه وارد شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنج شنبه گذشته قاسم الاعرجی، از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد.  

 پارلمان عراق دو سال پیش و در پی اقدام آمریکا به ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار