گامی دیگر در راستای عادی سازی روابط، دیدار بنت با ولیعهد امارات

نفتالی بنت که در نخستین سفر خود پس از عادی سازی روابط به ابوظبی، با ولیعهد امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره مسائل مشترک و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که تثبیت روابط بین تل آویو و ابوظبی گنج گرانبهایی برای سرتاسر منطقه است، خطاب به مسئولان امارات و شهروندان اماراتی گفت: شراکت و دوستی بین ما طبیعی است، زیرا ما همسایه و پسرعمو هستیم.

نفتالی بنت در گفتگو با محمد جلال الریسی، مدیر کل خبرگزاری امارات در سفر به این کشور عنوان کرد که منطقه واقعیت جدیدی یافته است و ما در کنار هم برای تضمین آینده‌ای بهتر برای کودکانمان تلاش می‌کنیم.

وی در خصوص بازتاب‌های توافق صلح آبراهام در خصوص تحقق توسعه و شراکت اقتصادی بین دو کشور افزود: روابط میان دو طرف در همه زمینه‌ها گسترش یافته و توافق‌های همکاری متعددی در زمینه‌های تجارت، پژوهش، بهداشت، آموزش و پرورش و عرصه‌های سایبری و هواپیمایی و ... امضا شده است. امیدوارم توسعه و تحکیم روابط ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشارکت اسرائیل در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در غرفه‌ای با شعار «به سوی آینده» گفت: غرفه اسرائیل در نمایشگاه دبی نشان دهنده نگاه خوشبینانه به آینده و تلاش بی وقفه برای ساختن آینده‌ای بهتر نه تنها برای خودمان بلکه برای دوستان و متحدانمان در سرتاسر کشور‌های جهان در همه زمینه‌ها است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی دیروز (یک‌شنبه) وارد ابوظبی شد و مورد استقبال وزیر خارجه امارات قرار گرفت. این نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات پس از عادی سازی روابط تل آویو ابوظبی است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن استقبال حکام امارات از نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای تاکید کرد: استقبال از بنت، تقویت و تحکیم امنیت این رژیم جنایتکار، تلاش برای مشروعیت بخشیدن به موجودیت دروغین و باطل آن، شستن دست‌های آغشته به خون کودکان و مردم بی گناه مردم و امت ما و تلاش برای تبرئه قاتلان و تروریست‌های صهیونیستی از جنایاتشان علیه امت اسلامی است.

در ماه ژوئن گذشته، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان نخستین مقام صهیونیست و برای افتتاح سفارت این رژیم در ابوظبی به امارات سفر کرد. امارات و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ روابط پشت پرده خود را علنی کرده و توافق صلحی موسوم به ابراهیم را در کاخ سفید امضا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بیدار باشیم...!!!
آخرین اخبار