مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سیاست وزارت کار اعزام نیروی متخصص به خارج از کشور نیست

فروزان گفت: افرادی که حداقل در ۳ سال گذشته بیکار بوده‌اند می‌توانند از فرصت اعزام نیروی کار به کشور‌های دیگر استفاده کنند.

حامد فروزان مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:ماموریت ما اعزام نیروی کار است البته سیاست وزارتخانه اعزام نیروی کار متخصص نیست؛ بلکه بنای ما این است که نیرو‌های جویای کار از فرصت‌های شغلی استفاده کنند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نیروی کاری که حداقل در ۳ سال گذشته بیکار بوده و نتوانسته از فرصت‌های اشتغال موجود در کشور استفاده کند در صورت نیاز به مهارت‌آموزی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را اخذ می‌کند و به نیروی کار آموزش دیده تبدیل می‌شود و از این نیروی کار آموزش دیده برای اعزام به کشور‌هایی که تقاضای نیروی کار دارند استفاده می‌کنیم.

فروزان ادامه داد: نگاه ما این نیست که یک فرد متخصصی که در حال حاضر در ایران فعالیت می‌کند و کشور به او نیاز دارد را اعزام کنیم بلکه می‌خواهیم کسانی که تا به حال نتوانستند از فرصت‌های اشتغال استفاده کنند سر کار روند و اعزام شوند.

وی افزود: تا به حال گفتگو‌های ما با کشور فنلاند و رومانی انجام شده که آن هم بر اساس اعلام آن‌ها بوده است.

فروزان همچنین درباره آگهی‌های مختلف کاریابی و عناوین شغلی مختلف برای کشور‌های مختلف در شبکه‌های مجازی اظهار کرد: آگهی‌های مختلف کاریابی در حوزه‌ی ماموریتی ما نیست و ما به دنبال ایجاد فرصت شغلی و مهارت برای افراد جویای کار هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
سیاست وزارت کار اعزام نیروی متخصص به خارج از کشور نیست

آره کار خوبی میکنه نیروی متخصص را بیکار داخل کشور نگه دارید خیابان و کوچه های شهرشونو با قدم متر کنن عرضه هم نداره شغلی ایجاد کنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
البته مخالفتی هم نداره
آخرین اخبار