معاون وزیر اقتصاد:

افزایش اختیارات استانداران در لایحه بودجه ۱۴۰۱

هادی قوامی گفت: تفویض اختیارات به استانداران و تمرکز بر ظرفیت‌های بومی استان ها از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد گفت:  لایحه بودجه امسال متفاوت از بودجه‌های سال‌های گذشته است و در آن، گذر از ردیف محوری به برنامه محوری، عدالت محوری و اصلاح ساختاری صورت گرفته است.

قوامی گفت: توجه به سند آمایش، تفویض اختیارات به استانداران و تمرکز بر ظرفیت‌های بومی استان‌ها و شهرستان ها، حذف اطلاعات ناکارآمد و پاسخگو کردن دستگاه‌ها درباره میزان تحقق اهداف، از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ است که دیروز تقدیم مجلس شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: استان خراسان شمالی با توجه به جمعیت و مساحتی که دارد، اساسا نباید در جایگاه ۳۰ تولید ناخالص ملی باشد و ظرفیت ارتقا به جایگاه ۱۵ را داراست.

معاون وزیر اقتصاد گفت: صنایع پایین دستی در پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین، آذین فورج و کیمیای صبا، از مزیت‌هایی است که می‌تواند به همت استاندار فعالتر شود و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان کند.

سود سالانه بیش از هزار میلیارد تومانی پتروشیمی خراسان و حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اضافه درآمد مالیاتی ناشی از طرح تکمیلی مجتمع آلومینای جاجرم، از دیگر موضوعات صحبت قوامی بود. او گفت: این‌ها از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.