پیش‌نویس بیانیه گروه هفت:

حمله نظامی به اوکراین هزینه سنگینی خواهد داشت

نمایندگان هفت کشور توسعه یافته ضمن ادعای حمله احتمالی روسیه به اوکراین، به پوتین در این خصوص هشدار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بر اساس پیش‌نویس بیانیه‌ای که گروه هفت امروز (یکشنبه) منتشر کرده است، این گروه به روسیه درباره عواقب جدی و هزینه‌های سنگین حمله احتمالی به اوکراین هشدار داد.

در این پیش‌نویس که توسط منابعی از گروه هفت تایید شده، ادعا شده است: «روسیه نباید شک داشته باشد که تجاوز نظامی به خاک اوکراین عواقب جدی و هزینه‌هایی بزرگ خواهد داشت».

همچنین در متن پیش نویس بیان شده است که کشور‌های عضو گروه هفت بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین و حق آن به عنوان یک کشور مستقل برای تعیین آینده خود تاکید دارند.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند که روسیه احتمالا در حال برنامه ریزی برای حمله چند جانبه به خاک اوکراین با ۱۷۵ هزار سرباز تا اوایل سال آینده میلادی است.

این در حالی است که کرملین چنین ادعایی را رد کرده و می‌گوید غرب درگیر روسیه هراسی است. مسکو می‌گوید که گسترش ناتو روسیه را تهدید می‌کند و همچنین این سازمان از تعهداتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به روسیه داده، تخطی کرده است.

روسیه بار‌ها تاکید کرده است که فعالیت‌های ناتو در مرز روسیه و اوکراین عامل تنش‌ها در این منطقه بوده است.

پوتین خواستار ضمانت‌های امنیتی الزام‌آور شده است که ناتو به سمت شرق گسترش نخواهد یافت یا تسلیحات خود را در نزدیکی خاک روسیه قرار نخواهد داد.

نشست گروه هفت در شهر لیورپول در شمال انگلیس برگزار شد و نمایندگان هفت کشور توسعه یافته در آن خواستار تنش‌زدایی در روابط از سوی روسیه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار