باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان پیگیری کرد؛

گازوییلی که پای توسعه گردشگری ریخته شد!

چند شب پیش پای تک درخت نخل روستای ساحلی گردشگری دَرَک در جنوب سیستان و بلوچستان گازوییل ریخته شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان   از زاهدان ، چند شب پیش پای تک درخت نخل روستای ساحلی گردشگری دَرَک در جنوب سیستان و بلوچستان گازوییل ریخته شد،  موضوعی که بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد و عکس العمل‌هایی را به دنبال داشت.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری این موضوع عازم روستای درک در ۱۷۰ کیلومتری شهرستان بندری چابهار شد.

در بدو ورود به منطقه با  محمدی یک جوان عکاس همراه شدیم.

محمدی که یکی از عکاسان برتر کشور است و برای اولین بار است که به ساحل درک آمده می‌گوید: چهار سال است که عکاسی می کنم و جا‌های مختلف کشور را رفتم، ولی اینجا یک حس متفاوت دارد؛ این حس آرامش که لب دریا و ساحل دارد، جای دیگری نیست.

وی گفت : تک درخت نخل اینجا به عنوان نماد این منطقه است و می‌تواند اینجا را به منطقه گردشگری جهانی تبدیل کند اما  این چنین اقدامات اشتباه  به گردشگری و توسعه منطقه ضربه می‌زند.

در ادامه  سعید جلودار یکی از رکاب زنان گردشگر بوشهری  که به  این منطقه آمده است گفت:   حرکت با دوچرخه را ۱۴ روز پیش با هدف محیط زیستی پاک و امن آغاز کردم و به ساحل درک رسیدم و قصد داشتم این حرکت را جهانی کنم.

وی گفت: زمانی که  به ساحل درک رسیدم  دیدم زیر تک درخت نخل خرما که نماد منطقه است گازوییل ریختند  ولی با اقدام به موقع ساکنین  در حال حاضر مشکل خاصی برای تک درخت نخل ساحلی پیش نیامده است.

جلودار گفت: باتوجه به اینکه صنعت توریسم جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد  لذا توجه بیشتری باید نسبت به این مسئله شود تا  این چنین حرکات غیرانسانی تکرار نشود.

 بلوچ که لیدر محلی است گفت: ما همیشه گردشگر به اینجا می‌آوریم تا بتوانیم در توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه قدمی برداریم  اما  نمی دانم افراد کم توجه و بی خبر   با چه حسی این کار را انجام  داده اند.

یک گردشگر مشهدی هم که برای اولین بار به ساحل درک آمده است گفت: آشنایی من با ساحل درک از طریق رسانه و فضای مجازی بوده و ترغیب شدم تا حتی یکبار هم که شده به این منطقه استثنایی بیایم.

این گردشگر  در ادامه   گفت: تلاقی دریا و کویر و تک درخت نخل  در یک قاب، حرف دارد و طبیعتی به این زیبایی، به نظرم در دنیا فقط دو جا هست که ما باید در نگهداری این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

یکی دیگر از گردشگران که برای دیدن این تک درخت از شمال کشور آمده گفت: برای دیدن این درخت و ساحل و دریا زیبا آمدیم  اما  پای درخت گازوییل ریختند.

بلوچ زاده یکی از ساکنین منطقه هم گفت: این درخت نماد منطقه ما است که در تلاقی دریا و کویر است یک منظره منحصر به فرد بوده و قدمت ۱۰۰ ساله آن فقط با جهالت از بین می‌رود.

اسحاقی دهیار روستای درک نیز   گفت: چندشب پیش افرادی مغرض و نا آگاه به مسائل گردشگری و صنعت توریسم، برنامه ریزی کرده بودند که این تک درخت و نماد منطقه را با ریختن گازوییل از بین ببرند اما با اقدام به موقع این تک درخت را نجات دادیم و تا به امروز مشکل خاصی پیش نیامده و درخت زنده است.

ساحل درک نزدیکترین نقطه استان سیستان و بلوچستان به استان هرمزگان و در ۱۷۰ کیلومتری بندر چابهار است.

 در پهنه سواحل مکران به عنوان تنها سواحل اقیانوسی کشور قرار دارد و محل تلاقی کویر با دریا است و از این رو یک چشم انداز فوق‌العاده زیبا ایجاد کرده  و از اهداف گردشگری است و توانسته بسیاری از تور‌های تفریحی-گردشگری را نیز به خود جلب کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار