بایدها و نبایدهای طرح مدیریت هوشمند کرونا ویروس

طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید از امروز در قالب ۵ مرحله اجرایی می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، طرح هوشمند مقابله با بیماری کرونا در بستر سامانه امید از روز یکشنبه در قالب ۵ مرحله که هر مرحله با فاصله یک هفته اتفاق می‌افتد آغاز خواهد شد؛ این قسمتی از سخنان احمد وحیدی وزیر کشور در سه‌شنبه هفته گذشته بود.

به گفته وزیر کشور این طرح در سازمان‌های اجرایی اتفاق می‌افتد و در مراحل بعدی در حمل و نقل شهری، اصناف حمل و نقل برون شهری، مراکز آموزشی و علمی در طی چند مرحله انجام می‌شود.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر اساس بند یک مصوبات نود و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری بر بستر سامانه امید، اعلام کرد که یکی از راهبرد‌های اساسی در کنار اقدامات درمانی، اعمال محدودیت‌ها و مداخلات حاکمیتی بود، که شرایط عادی زندگی را با تغییر مواجه کرد و فعالیت‌های روزمره‌ اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و … تحت تأثیر آن قرار گرفت.

با اهتمام تمام ارکان نظام و اعضای ستاد ملی، امروز شاهد موفقیت‌های مهم در کشور هستیم که با ایثار، گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با این بیماری و همچنین همت فرزندان این سرزمین و همراهی مردم شریف توفیقاتی به دست آمده است.

در این راستا متناسب با شرایط، موضوع ایجاد تحول در مدیریت بیماری کووید از سوی رئیس جمهوری در دستور کار قرار گرفت که در قالب «طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید» اجرایی می‌گردد. این طرح تلاش دارد، تا فراهم کردن بستر‌های لازم امکان "همزیستی با کرونا" را به همراه کاهش ریسک ابتلا بیماری برای عموم مردم فراهم آورد.

بایدها و نبایدهای طرح مدیریت هوشمند ویروس کرونا

براساس اطلاعیه ۱۶ آذرماه وزارت کشور، جفرافیای طرح در سراسر کشور به صورت فازبندی اجرایی خواهد شد که در مرحله اول دستگاه ­های اجرایی؛ مرحله دوم حمل و نقل درون شهری؛ مرحله سوم واحدها و فعالیت ­های صنفی؛ مرحله چهارم حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری و در مرحله پنجم نیز مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزش مشمول اجرای طرح می‌شوند.

اما طرح مدیریت هومند کرونا چگونه اجرا می‌شود؟

بر اساس طرح مدیریت هوشمند کرونا، قرار است از تردد افرادی که واکسن نزده‌اند و یا اینکه مبتلا به کووید ۱۹ هستند، جلوگیری شود و در قرنطینه بمانند. این سخن را حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا می گوید و ادامه می دهد که بر اساس این طرح، افرادی که واکسینه نشده‌اند از دریافت خدمات عمومی و حمل و نقل عمومی محروم می‌شوند و از حضور کارمندان واکسن نزده در محل کار نیز جلوگیری خواهد شد.

بایدها و نبایدهای طرح مدیریت هوشمند ویروس کرونا

البته این طرح مدیریت هوشمند کرونا با دیگر طرح‌های ستاد مقابله با کرونا تفادت‌هایی دارد؛ حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مدیریت کرونا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاوت اصلی طرح مدیریت هوشمند کرونا با دیگر محدودیت‌ها بیان کرد که در این طرح از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در بستر یک سکوی تبادل داده استفاده می‌کنیم تا بتوانیم خدمات مورد نیاز خدمات گیرندگان را با سوالات و پرسش‌ها در بستر آن سکو انجام دهیم و در این طرح، تبادل اطلاعات به صورت برخط انجام خواهد شد.

هدف کلان این طرح این است که ما ریسک بیماری و بیمار شدن را با استفاده از این سکو‌ها کاهش دهیم، شما وقتی می‌خواهید از یک محیطی استفاده کنید ممکن است این محیط تاکسی، تاکسی اینترنتی، هواپیما، رستوران و یا واحد صنفی باشد که به شما خدمت می‌دهد. از طریق این سکو و اپلیکیشنی که این سکو طراحی می‌کند و از طریق تبادل اطلاعات مرتبط با وضعیت سلامت شهروندان زمینه‌ای فراهم می‌شود که اگر فردی می‌خواست خدمات دریافت کند، استعلام وضعیت واکسیناسیون انجام و آخرین وضعیت آزمایشی که داده معلوم می‌شود؛ همچنین در این طرح وضعیت سلامت افراد مشخص خواهد شد. این مسائل در بستر سامانه‌های تعیین شده عملیات خواهد شد.

به گفته دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا، با اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند کرونا، محدودیت مسافرگیری هواپیما، قطار و اتوبوس هم مثل سابق نخواهد بود و تغییراتی انجام می‌شود.

همچنین قاسمی بیان کرد که در طرح مدیریت هوشمند کرونا یکسری ضمانت اجرا در حوزه کارمندان در نظر گرفته‌ایم؛ در این طرح گفته شرایط نوع حضور افرادی که واکسن نزده اند در محل کار متفاوت است؛ اگر کارمندی واکسن نزده باشد از حضور در محل کار منع می‌شود و روز‌هایی که از حضور این فرد در محل کار ممانعت شده، غیبت به حساب می‌آید و در مرحله بعدی روز‌های غیبت از حقوق فرد کسر می‌شود. طبق محاسبه وزارت بهدات بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مردم کشور تمایلی به واکسن زدن ندارند؛ برای همین ما سعی کردیم خدمات را به واکسیناسیون کرونا پیوند بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۱ دی ۱۴۰۰
راه دیگری برای پولدار کردن وزارت بهداشت نبود؟!
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۰۸:۲۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من اگه روزی بچه دار بشم هیچگونه آمپول یا واکسنی بهش نمیزنم. پایه این بیماری هایی که اغلب دچارش میشیم و ضعف بدنی درواقع همون واکسن هایی هست که در کودکی بهمون زدن. از جمله واکسن فلج اطفال. ببینین راحت دندونای ما سوراخ میشن عفونت میکنن.درسته که مسواک زدن باعث سلامتی ظاهری میشه اما مادر بزرگ من 80 سالشه بدون مسواک زدن دندون هاش از منم سالم تره. ما راحت سرما میخوریم. اینا بنظرتون دلیلش چیه؟ دلیلش همون واکسن هایی هست که بهمون زدن.نظر شخصیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از حدود پنجاه نفر تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اگر واکسن باشد باز هم این طرح ها قابل قبول نیست . این که واکسن واکسن در حالت اضطرار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اینها همان کسانی هستند که طرح منع رفت و امد شبانه لغو نکردن در حالی که هم پلیس و هم دکتر زالی می گفتند که این منع رفت و امد باید لغو شود چون اثر بر کرونا ندارد .
حالا که تعداد کم شده است و بیش از 80% مردم واکسن در حالت اضطرار زده اند ( نه واکسن که عوارض جانبی ندارد ) و جامعه باید در ایمن قرار دارد نیاز به این بازی ها ندارد .
دولت به جای این بازی ها برود کارت ملی حل کند که ملت چند سال است اسیر کرده . برود جلوی دزدی ها بگیرد . برود چهار عدد وزیر خداترس ، مدیر ، مدبر و ... پیدا کند که بتواند مشکلات را حل کند . برود مدیر تربیت کند برود ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
محدودیت کردن مردم از خدمات پایمال کردن قانون اساسی هست تصویب محدودیت ها خارج از اختیار تصویب کنندگان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
ما نفهمیدیم وزیر بهداشت باید تحت امر رئیس‌جمهور باشه یا برعکس؟!
الآن رئیسی گفته واکسن اجباری نباشه و اقناعی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
حالا معنای فرمایش امام خمینی ره می فهمیم که نظامی ها رو از ورود به سیاست نهی می کردند . وحیدی وزیر شده بعد با سواستفاده از قدرت و اجباری کردن واکسن حکومت نظامی برقرار کرده . خیر نبینه ان شاءا...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
کسانی که واکسن نزده اند همون کسایی هستند کا از بچگی از واکسن و امپول میترسیدند فرقی نمیکنه چه و اکسن و امپولی باشه وقتی هم دکتر امپول بهشون میزد ده نفر دست و پاشون رو میگرفت تا امپول بهشون بزنن حالاهم که بزرگشدن بازم از امپول میترسن بابا میترسن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
با سلام شما که واکسن زدید خب الحمدالله بدن مقاوم دارید که نباید واکسن نزده بی دفاع بترسید. پس فکر کنم اشکالی در واکسن باشد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
کاش برای کسانی که واکسن نزدهاند جریمه یکسال خدمت بدون حقوق و دستمزد و بدون ماسک در بخش کرونای بیمارستان ها را تعیین و اجرا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
تو کشورهایی هم که آمار واکسن بالا است آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا زیاده!مثل آلمان. پس این واکسن به چه دردی میخوره؟
France
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بنده پزشک هستم. مبتلا شده ام. ایمنی طبیعی دارم که چهارده برابر ایمنی حاصل از واکسن شما کارایی دارد. واکسن نمی زنم. ترسی از بیمار دیدن و کار در بیمارستان و بخش مبتلایان به کرونا هم ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
وجدانا چرا ما نباید فکرکنیم که این طرح هم مثل جریمه شبانه بخاطر پول است؟؟!! ؟؟!! ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بعد از چند ماه هم که گندش در اومد و مشخص شد بدرد نمیخورد، هیچکس گردن نمیگیره و همه میگویند ما مخالفیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
کاش یه طرح هوشمند هم برا مبارزه با گرانی وبی حجابی هم درست میشد
کاش یه طرح هوشمند هم برا آقازاده‌ها هم درست میشد تا دستشون از جیب مردم جدا میشد
کاش یه طرح هوشمند هم برا مستأجر ها درست میشد تازیر بار اجاره خونه له نشند
کاش یه طرح هوشمند هم درست میشد تا درآمد مردم بابالا رفتن تورم هم بالا می رفت
کاش یه طرح هوشمند هم درست میشد برای......
Canada
غلام
۱۲:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
جمع کنید بابا.شما تو یه کارت ملی موندین بعد تو فکر همچین سامانه ای هستین!؟خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مثل همیشه حرفه کدوم کارشون تا الان درست اجرا شده این دومیش باشه نگران نباش برادر
Iran (Islamic Republic of)
حسن رجبی
۱۰:۵۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
آیا کسانی که واکسن نزده اند ، جرمی مرتکب شده اند که برایش جریمه و محرومیت از خدمات اجتماعی بریده اند ؟
(( بای ذنب قتلت ))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
یعنی پشت این واکسن چی هست که از اقتصاد ،فساد،و...خیلی چیزای دگه که اصلن توجهی ندارن دولتمردا بهش ،این وسط واکسن مهم شده براشون!!!؟؟؟؟؟!؟!این همه پافشاری ،چرا برای گشنگی ملت ،گرفتاری ملت کاری نمی کنن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
کاسه ای زیر نیم کاسه هست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
کاش برای افرادی که واکسن نزده اند جریمه خدمت یکساله بدون حقوق و مزد در بخش کرونای بیمارستانها بدوم ماسک تعیین کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مسئولین محترم هر چی که بدونن برامون بهتره همون کار رو انجام میدن به نظرم این کار به صلاح مون بوده که دارن انجامش میدن بهتره باهاشون همکاری کنیم، گرونی، فقر، آلودگی هوا، بالا رفتن سن ازدواج، پایین اومدن سطح سواد، بالا رفتن آمار طلاق، پایین اومدن قدرت خرید همه ی اینها به نفعمون بوده ولی خودمون نا شکر هستیم و قدر مسئولین محترمی که اینا رو برامون آوردن نمی دونیم، از مسئولین محترم به خاطر همه ی این زحماتی که برامون کشیدن سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
اقناعی این بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
این طرح ظلم است به افراد واکسن نزده؛ چون متخصصان به این نتیجه رسیده اند که افراد واکسن زده و واکسن نزده در سرایت بیماری یکسان هستند. بنابراین تردد افراد واکسن زده هم موج بیماری را افزایش میدهد؛ چنانکه آمار کشورهای اروپایی نشان میدهد. واکسنی که دو دوز آن کافی نباشد چگونه واکسنی است؟ افلاتعقلون!
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
واکسن نه از ابتلا پیشگیری می کند نه از انتقال بیماری. تبعیض بین واکسن زده و واکسن نزده نوعی آپارتاید و دیکتاتوری حکومتی است. واکسن فقط احتمال بستری و مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را برای فرد واکسن زده کمی کاهش می دهد. این در حالی است که هنوز مشخص نیست چه عوارضی در آینده خواهد داشت و آیا واکسن میزان مرگ به صورت کلی و بستری به علتهای دیگر را افزایش می دهد یا نه؟ همین الان گمانه زنی ها بر اینست که میزان مرگ بر اثر سکته قلبی و بستری به علت لخته عروقی در واکسن زده ها بالاتر است.
اجرای طرح هوشمند بر این اساس اشتباه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
امان از روزی که تواون دنیا باید جوابگوی فوت مردم بر اثر واکسن اجباری باشن
اونجا دیگه رئیس نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
خود وجود این طرح یک نباید است!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
خودتو از کسانی هستی که واکسن نزدی و طرح رو داری زیر سوال میبری
آخرین اخبار