تازه‌های نشر؛

بیان مسائل اجتماعی روز در «مهربان‌تر از مرگ»

ناصر پروانی در جدیدترین اثرش با عنوان «مهربان‌تر از مرگ» به بیان مسائل اجتماعی روز می‌پردازد.

ناصر پروانی شاعر و نویسنده، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رمان «مهربان‌تر از مرگ» اظهار کرد: رمانم با عنوان «مهربان‌تر از مرگ» در نشر گرایش تازه و در ۱۵۰ صفحه منتشر شد. کتاب فیزیکی آن از امروز در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در رمان «مهربان‌تر از مرگ» بر بیان مسائل اجتماعی روز تمرکز کرده ام و درگیری‌هایی که در خانواده‌ها پیش می‌آید. به خصوص مشکلاتی که در زندگی زوج‌های جوان دیده می‌شود، از دیگر موضوعات رمان است. رمان در ابتدا با یک موضوع کاملاً عاشقانه شکل می‌گیرد. ممکن است در زندگی زناشویی پس از مدتی مفهوم دوست داشتن و علاقه تغییر کند. این واقعیتی است که در جامعه امروز ما دیده می‌شود. از این رو داستان رمان را می‌توان مبتنی بر واقعیت جامعه امروز دانست.

این نویسنده با اشاره به اینکه در رمان «مهربان‌تر از مرگ» با مشکلاتی مواجه می‌شویم که در دادگاه‌های خانواده وجود دارد. چهار شخصیت خانم و آقا در جایگاه‌های مختلف اجتماعی در رمان دیده می‌شوند. مخاطبان کتاب می‌توانند از رده سنی نوجوانان آغاز شوند و تا سن‌های بالاتر را دربربگیرد.

پروانی ابراز کرد: نویسنده در بخش‌هایی از رمان «مهربان‌تر از مرگ» خودنویس است. در قسمت‌هایی بلند بلند فکر می‌کند و فکر شخصیت داستان را درباره موضوع نوشته است. زبان نگارش کتاب، زبان محاوره است برای اینکه بتواند با ذهن مخاطب امروز قرابت معنایی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار