بازار‌های مالی منتظر تقدیم بودجه ۱۴۰۱ به مجلس هستند

بسیاری از فعالان بازار‌های مالی معتقدند که نمی‌توان پیش بینی دقیقی برای نرخ سکه‌ها در روز‌های پیش رو ارائه داد و بازار سرمایه نیز روند افزایشی شدیدی را تجربه نخواهد کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، سرمایه گذاران به پیش بینی بازارهای مالی توجه دارند. موضوعی که منجر می شود سیل نقدینگی مسیر خود را در هفته های مالی پیدا می کند. صعودها در هفته گذشته به اوج خود رسید و البته در مقابل آن نیز توقف این صعود هم موضوع مهمی برای ادامه دار بودن روند نزولی نرخ هاست.

رضا زنگویی  کارشناس اقتصادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با پیش بینی بازارهای مالی در هفته آینده گفت: در بسیاری از نظریه ها افزایش نرخ دلار را به مذاکرات گره می زنند. از طرف دیگر هر ساله در این موقع از سال با نزدیک شدن به سال میلادی جدید شاهد مسافرت های خارجی هستیم که خود سبب افزایش تقاضا می شود و افزایش تقاضا نیز خود یکی از اصلی ترین عامل برای افزایش نرخ هر چیزی است.

او افزود: یکی از گزینه های موثر در افزایش نرخ ارز در چند وقت گذشته افزایش تقاضا برای خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه است.

زنگویی تصریح کرد: نرخ دلار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به تعادل رسید و بین 200 تا 300 تومان نوسان داشت. در واقع دلار منتظر 2 عامل اصلی بودجه و نتایج برجام بستگی دارد.

نمی توان بازار سکه و طلا را پیش بینی کرد

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:حباب سکه به دلیل افزایش تقاضا در بازار به 170 هزار تومان رسید.با توجه به موضوع برجام و تقدیم بودجه به مجلس نمی توان روند دقیقی را برای نرخ سکه و طلا در روزهای آینده بیان کرد.

خودرویی‌ها و صنایع دلار محور پیشتاز خواهند بود

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با تقدیم بودجه و چند ابهام موجود روند بازار سرمایه از یکشنبه  مثبت ارزیابی می‌شود. در رابطه با شاخص هم وزن نیز باید گفت در برخی از شرکت های کوچک همچنان ابهاماتی وجود دارد. به نظر از لحاظ درصدی، رشد شاخص کل بیشتر از شاخص هم وزن (به سبب رشد شرکت ها بزرگتر در هفته پیش روی بازار) خواهد بود. اما روند کلی بورس مثبت خواهد بود.

او در رابطه با این پرسش که کدام صنایع در هفته کاری پیش رو پیشتاز خواهند بود؟ بیان کرد: به نظر صنایع دلار محور به سبب افزایش نرخ دلار و صنعت خودرو به سبب افزایش ۱۸ درصدی نرخ‌شان می توانند از جمله صنایع پیشتاز بازار در هفته آینده باشند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ابهامات و عوامل تاثیرگذار بر روند بازار در هفته پیش رو اظهار کرد: در ابتدا باید به قیمت‌گذاری خودرو اشاره کرد که روز چهارشنبه هفته گذشته تکلیف آن مشخص شد و خودروسازان تقریبا به طور میانگین ۱۸ درصد افزایش نرخ را در محصولات خود را دریافت کردند. این موضوع می‌تواند بر این صنعت و کلیت بازار از جهت رفع قیمت گذاری دستوری مفید باشد و یک نشانه و سیگنال مثبت را به بازار بدهد.

با رفع ابهامات بودجه‌ای تقاضا در‌ بورس تقویت خواهد شد

او در ادامه افزود: موضوع دیگر بودجه و مواردی است که در بودجه مرتبط با بازار سرمایه خواهد بود. طبق شنیده‌ها بودجه روز یکشنبه تحویل مجلس می‌شود و با توجه به مذاکراتی که بین مسئولان سازمان بورس و وزارت اقتصاد صورت گرفته است شنیده ها حاکی از این است که آن نکاتی که از نظر بازار سرمایه مهم بوده و آن نکاتی که بازار سرمایه نسبت به آن ابراز نگرانی می کرده تا حدودی مرتفع شده است. این نکته بعد از انتشار جزییات لایحه بودجه می‌تواند خود را نشان دهد و سبب افزایش تقاضا در بازار شود.

او در پایان مطرح کرد: با توجه به اینکه بازار در نقطه ارزندگی خود قرار دارد به احتمال بسیار زیاد بورس در هفته پیش رو روندی مثبت خواهد داشت. البته این روند مثبت ملایم و آرام است و به احتمال زیاد شاهد افزایش نسبی ارزش معاملات و افزایش تقاضا خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار