ابتلای بیش از دو هزار و ۷۰۰ پرستار دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کرونا

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از پرستاران شاغل در حوزه زیرپوشش این دانشگاه حین خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی به این ویروس مبتلا شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  امیررضا صالح‌مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرستاران با توان بسیار و حفظ روحیه و انگیزه جهادی، در خط مقدم مبارزه با کرونا قهرمانانه تا پای جان ایستادند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از پرستاران شاغل در حوزه زیرپوشش این دانشگاه حین خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی به این ویروس مبتلا شدند.

وی گفت: از این تعداد ۱۴ نفر از پرستاران جان خود را از دست دادند ضمن اینکه ۲ هزار و ۶۸۴ پرستار بهبود یافته هم که برخی از آنان ۲ تا سه بار مبتلا به ویروس کرونا شده بودند پس از بهبودی با تقاضای خود دوباره در بخش‌های کرونایی به خدمت مشغول شدند.

صالح مقدم گفت: در ۲ سال اخیر کادر پرستاری حضور بسیار مؤثر و پررنگ در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا داشتند و بیش از ۶۰ درصد کادر پرستاری به صورت مستقیم در بخش‌های کرونایی انجام وظیفه کردند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کادر پرستاری این دانشگاه با جمعیت نزدیک به ۱۰ هزار نفر در گروه‌های مدیران پرستاری، پرستاران، کارشناسان اتاق عمل، کارشناسان هوشبری و کمک پرستاران بخش بزرگی از کادر درمان را تشکیل می‌دهند.

فاطمه حاجی‌آبادی سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرستاران به عنوان اولین سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا در کنار سایر کادر درمان به علت شرایط کاری خود بیشترین مواجهه و تماس را با مبتلایان به ویروس کرونا دارند.

وی گفت: به همین دلیل میزان ابتلای پرستاران به کرونا نسبت به به سایر کادر درمان بیشتر بوده به طوری که بالغ بر ۸۰ درصد پرستاران گرفتار ویروس کرونا شده و اکثر آن‌ها بلافاصله بعد از بهبودی نسبی برای حفظ نیروی کار خدمت خود را از سر گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


سرپرست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر آن استادان رشته پرستاری با در نظر گرفتن رسالت اصلی خود مبنی بر تلاش در جهت آموزش و تربیت نیرو‌های جوان و کارآمد و اهتمام بر تامین نیروی کار در شرایط خاص کرونایی، برای به‌روزرسانی و افزایش سطح کیفیت مراقبت از بیماران نقش بسیار موثری داشته‌اند.

حاجی آبادی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، تهیه و تولید محتوا‌های مجازی مرتبط با مراقبت از بیماران کرونایی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و تالیف کتاب‌های تخصصی در زمینه کرونا گوشه‌ای از فعالیت‌های اعضای هیأت علمی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد در دوران شیوع کرونا است.

وی گفت: دانشجویان پرتلاش و مسوولیت‌پذیر رشته‌های پرستاری و مامایی نیز از همان ابتدایی‌ترین روز‌های شیوع این ویروس، داوطلبانه و ایثارگرانه در صحنه‌های مختلف از جمله ارائه مراقبت در بیمارستان‌ها در کنار پرستاران و اساتید پرستاری حضور یافتند و در مراکز مشاوره تلفنی از جمله ۱۹۱ و ۴۰۳۰ و همچنین در مراکز واکسیناسیون کرونا حضور فعال و موثر داشتند.

حاجی‌آبادی گفت: دانشکده پرستاری و مامایی مشهد با قدمت بیش از ۶۰ سال فعالیت موثر هم‌اکنون با بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف از جمله پرستاری، مامایی، اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی از نظر کیفیت و کمیت آموزشی و پژوهشی جزو دانشکده‌های برتر و سطح اول کشور است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار