نخستین نشست همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به فرمت ٣+٣ در مسکو برگزار شد

دستیار وزیر خارجه ایران در نخستین نشست همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به فرمت ٣+۳ بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نشست همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به فرمت ٣+٣ متشکل از سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در سطح معاونان وزرای خارجه این کشور‌ها در مسکو برگزار شد.

«علیرضا حقیقیان» دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود در سخنرانی خود ضمن حمایت از همکاری‌های منطقه‌ای بویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و حمل و ترانزیت و همچنین همکاری کشور‌ها در قالب ابتکار ٣+٣، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مبتکران و پیشنهاد دهندگان تشکیل فرمت ٣+٣ است.

حقیقیان افزود: این فرمت در راستای سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حل مشکلات و چالش‌ها و اختلافات درون منطقه‌ای توسط کشور‌های منطقه است.

دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا همکاری‌های منطقه‌ای بویژه در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت را کمک قابل توجهی به رشد و توسعه و شکوفایی منطقه و نیز استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه خواند.

حقیقیان در این نشست ضمن حمایت از همکاری‌ها در قالب فرمت مذکور، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.

گفتنی است؛ نماینده گرجستان در این نشست حضور نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.