ادعای بحرین و عربستان بر لزوم مقابله با پیشرفت هسته‌ای و موشکی ایران!

عربستان و بحرین در یک بیانیه‌ی مشترک تأکید کردند کشور‌های جهان باید با پیشرفت‌های ایران در زمینه هسته‌ای و موشکی مقابله کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، با اتمام سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به بحرین، دو کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کشور‌های جهان باید با پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی ایران مقابله کنند.

منامه و ریاض در این بیانیه بدون اشاره به تجاوز ۷ ساله ائتلاف سعودی به یمن و محاصره اقتصادی و نظامی مردم بی‌گناه آن، تأکید کردند تلاش‌ها برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه باید در چارچوب قوانین بین‌المللی و سازمان ملل باشد و همچنین از تمام کشور‌های منطقه خواستند تا از تمامی فعالیت‌هایی که در بی‌ثبات کردن منطقه تأثیرگذار است بپرهیزند.

عربستان و بحرین که خود از عاملان بوجود آورنده بحران‌های گوناگون در لبنان هستند، اعلام کردند این کشور به اصلاحاتی سیاسی و اقتصادی و انحصاری شدن سلاح تنها برای دولت، نیازمند است، همچنین با تروریستی خواندن جنبش حزب‌الله لبنان که مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم‌های آل سعود و آل خلیفه در این کشور ایستاده است، آن را از عوامل برهم‌زننده امنیت در منطقه عنوان کردند.

در پایان منامه و ریاض که از متهمان ردیف اول کمک به شبه نظامیان و تروریست‌های تکفیری در سوریه هستند ادعا کردند بحرین و عربستان بر راه‌حل سیاسی در حل بحران سوریه تأکید می‌کنند.

رژیم آل خلیفه بار‌ها با تهمت‌پراکنی علیه کشورمان ادعا کرده که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران فاجعه‌بار بوده و تهران باعث بسیاری از بی‌ثباتی‌ها در منطقه است. با این وجود این بحرین و عربستان هستند که با به راه انداختن جنگ، حمایت از تروریست‌ها، ارتباط گرفتن با رژیم اشغالگر قدس و اقدامات خیانت‎بار این چنینی صلح و امنیت را از منطقه دور کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار