در دیدار با رئیس جمهور ترکیه مطرح شد؛

تاکید قالیباف بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه

رئیس مجلس گفت: سند جامع همکاری‌های دوکشور در حال نهایی شدن است که نمادی از اراده جدی برای توسعه روابط است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که برای حضور در اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول حضور دارد با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه  دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شرایط کرونا و اثرگذاری آن بر مراودات اقتصادی کشور‌ها گفت: با این وجود همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در این مدت رشد کرده است.

اردوغان همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دوکشور ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین برای اجرای توافق هسته‌ای به شکل عادلانه‌ای به نتیجه برسد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحولات افغانستان و بحران مهاجران این کشور تاکید کرد: نهاد‌های بین المللی باید به ایران برای سروسامان دادن به مهاجران افغانستانی کمک کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

در این دیدار که مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه نیز حضور داشت، قالیباف نیز با تاکید بر ارتقای همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت: سند جامع همکاری‌های دوکشور در حال نهایی شدن است که نمادی از اراده جدی برای توسعه روابط است.

رئیس مجلس با اشاره به حمایت ایران از ابتکار ۳+۳ گفت: همه کشور‌های حوزه قفقاز باید روابط خوبی با هم داشته باشند که این مهم می‌تواند به رشد و توسعه منطقه کمک کند.

قالیباف درباره مذاکرات وین نیز تاکید کرد: قدرت‌های بزرگ باید یاد بگیرند که نباید اراده خود را به سایر کشور‌ها تحمیل کنند و چنانچه احترام به منافع دیگران را بپذیرند، توافق در دسترس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
تابلوی نستعلیق با نوشته عربی حدیث آل کساء بالاسر اردوغان قابل توجهه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
مجلس بی کفایت حمایت حمایت ، از قانون حمایت از معلولین ماده۲۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام.از دولت جناب آقای رئیس جمهور گرامی و بیت مقام معظم رهبری می‌خواهیم واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم آزاد کنند تا انحصار داخلی شکسته و گرانی بیسابقه دههابرابری خودرو که در دولت تدبیروامید درست کردند و کمی ادامه یافت کاهش شدید یابد،اگر برای جان و مال مردم ارزش قائل هستند واردات خودرو را آزاد کنند،از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نماینده مردم باشند نه نماینده جیب خود و قانون جدید واردات خودرو بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم را آزاد کنند،تا به احتکار و گران‌فروشی خودروسازان داخلی پایان داده شود،یقین داشته باشید قیمت‌ها کاهش شدید خواهد یافت.ن.گرمی.باتشکر
Sweden
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
اگر خودرو رو آزاد کنند بنزین هم مسلما آزاد میشه و برابر قیمت جهانی؛ اما مشکل اینجاست که با فروش بنزین و آزادسازی واردات خودرو نه تنها هیچ دلاری نصیب حکومت نمیشه بلکه دلار هم باید روانه خارج بشه! با توجه به مسائل بین المللی امروزی بعید میدونم طی 5 یا حتی 10 سال اینده چنین اتفاقی بیفته!
Iran (Islamic Republic of)
سردارایرانی
۱۹:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
آفرین.نظر بسیار عاقلانه و خوبی بود.اما دولت خودش باعث این گرانی خودروست!!!!مگه 2 یا 3 روز پیش اجازه 18درصد گرانی رو به فرغون سازان ندادند؟؟؟؟!!!