مخالفت دادگاه آمریکا با درخواست ترامپ برای عدم افشای مدارک حمله به ساختمان کنگره

دادگاه استیناف منطقه کلمبیا ضمن رد درخواست ترامپ برای عدم ارائه شواهد به کمیته تحقیقات کنگره اعلام کرد درخواست رییس جمهور سابق هیچ مبنای قانونی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا پیشتر از دادگاه منطقه کلمبیا خواسته بود گزارشات مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله ۶ ژانویه را تایید نکند. 

اکنون هیئیتی متشکل از سه قاضی در دادگاه استیناف در نامه‌ای عنوان کردند: رییس جمهور سابق هیچ مبنای قانونی برای نادیده گرفتن درخواست جو بایدن در این زمینه ارائه نکرده است. از همین رو، در اختیار قرار دادن مدارک حمله به ساختمان کنگره به هیئت تحقیقات بلامانع است. 

جو بایدن پیشتر گفته بود سوابق اجرایی مربوط به روسای جمهور نباید مشمول امتیاز اجرایی شود و تحویل آن به کنگره برای افشای اطلاعات آن به صورت عمومی به نفع مردم است.

دادگاه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: مقامات قضایی به این نتیجه رسیدند مدارک و شواهد موجود برای بررسی زوایای مختلف حادثه ضروری هستند و برای انجام تحقیقات باید تحویل کنگره شوند.

این حکم دادگاه در واقع شکست دیگری برای دونالد ترامپ محسوب می‌شود که به دنبال درگیری حقوقی مداوم با کمیته تحقیقات کنگره برای جلوگیری از دسترسی به اسناد و شواهد مربوط به حادثه حمله به ساختمان کنگره است.

کمیته منتخب کنگره که در مورد حادثه ۶ ژانویه تحقیق می‌کند از دفتر آرشیو ملی خواسته که تمامی سولبق ترامپ در کاخ سفید از جمله تمامی مکالمات تلفنی، تمامی مکاتبات وی با مشاوران و سایرین را تحویل این کمیته دهد. این کمیته پیشتر اعلام کرده بود برای بررسی و درک بهتر نقش دونالد ترامپ در آشوب‌های انتخاباتی و در نهایت حمله به ساختمان کنگره به این مدارک نیاز دارد.

این دومین بار است که دادگاه آمریکا در این زمینه علیه دونالد ترامپ رای صادر می‌کند. دونالد ترامپ متهم است که با تحریک طرفدارانش باعث حمله آنها به ساختمان کنگره در ششم ژانویه شده است. این موضوع باعث جان باختن پنج تن شد و در نهایت کنگره به طرح استیضاح او در این رابطه رای نداد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار