همیار محیط بان فداکار و دلسوز خراسان رضوی درگذشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:عبدالاحد سربوزی همیاردلسوز و فداکار محیط زیست ساکن شهرستان خواف به علت شدت جراحات، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همیارمحیط بان سربوزی، همیار بسیار فعالی بود و بسیار جسورانه و قوی کار می‌کرد؛  این همیارمحیط‌بان در روز جمعه ۱۲ آذر ماه امسال در منطقه حفاظت شده سیرخون در حین گشت و کنترل و پایش منطقه و در تعقیب و پیگیری متجاوزان به حریم محیط زیست پس از پرت شدن از موتور سیکلت بدلیل ناهمواری‌های منطقه مورد حادثه قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

وی گفت: در ساعات اولیه حادثه دستور ویژه برای رسیدگی به این همیار مصدوم صادر شد و وی به بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه منتقل و مورد مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نهایتا ساعاتی پیش در کمال تاسف و با اندوه فراوان باخبر شدیم این همیار عزیز و پرتلاش دار فانی را وداع گفته و قلب این حافظ محیط زیست برای همیشه از تپیدن ایستاد.

همتی گفت: عبدالاحد سربوزی که نمادی از تبلور فرهنگ ایثار و فداکاری بود، از سال ۹۳ به صورت همیار محیط بان در منطقه سیرخون خواف در راه  حفاظت از سرمایه‌های طبیعی محیط زیست از هیچ تلاشی دریغ نداشت و درمواجهه با حیات وحش بسیار دلسوز و بدون هیچ واهمه‌ای در کنار محیط بانان به حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و ارزشمند الهی کمک می‌کرد.

وی گفت: جامعه محیط زیست کشور و خراسان رضوی از شنیدن این خبر متأثر و متالم شده و این ضایعه اندوهبار را خدمت خانواده سربوزی تسلیت عرض می‌نماید. ِ

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: زمان تشییع و خاکسپاری متعاقبا" اعلام خواهد شد.

انتهای پیام//ص. ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
پسرعمه عزیزم روحت شاد یادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
محیط بان ها از زحمتکشترین آدم ها و مظلوم ترین آنها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خدا رحمتشون کنه ناراحت شدم