مقامات وزارت خارجه آمریکا:

عضویت اوکراین در ناتو در دهه آینده بعید است

منابع خبری اعلام کردند که مقامات آمریکایی عضویت اوکراین در ناتو را برای دهه آینده غیرممکن دانستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به اوکراین گفته اند که بعید است عضویت این کشور در ناتو در دهه آینده تایید شود.

خبرگزاری تاس به نقل از آسوشیتد پرس نوشت: مقامات آمریکایی عضویت اوکراین در ناتو را برای دهه آینده غیرممکن دانستند.

آسوشیتد پرس گزارش داد:  سازمان ناتو اعلام کرده بایدن باید تمایل اوکراین برای پیوستن به این سازمان را که روسیه قاطعانه با آن مخالف است، تغییر دهد. همچنین تشویق کی‌یف برای پذیرش برخی از حقایق در شرق اوکراین برای بایدن یک چالش خواهد بود.

استیون پایفر، سفیر سابق آمریکا در اوکراین گفت: در این گزارش ممکن است از اوکراین پرسیده شود که آیا می‌تواند در برخی زمینه‌ها مانند اینکه به دونباس اجازه دهد کنترل مراقبت‌های بهداشتی، پلیس و مدارس خود را به دست بگیرد، قدمی رو به جلو بردارد؟

آمریکا و روسیه ماه هاست بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر اختلافات اساسی دارند. آمریکا روسیه را به تلاش برای حمله نظامی علیه اوکراین متهم می‌کند، ولی مسکو این اتهامات را به شدت تکذیب می‌کند.

پیشتر، روسیه درباره پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داده بود. روسیه اعلام کرد اگر به اوکراین اجازه عضویت در ائتلاف ناتو داده شود، مسکو این اقدام را تلافی خواهد کرد چرا که عضویت اوکراین در ناتو به شدت خطرناک است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: کمک نظامی قدرت‌های غربی به اوکراین، هم اکنون به تهدیدی علیه مسکو تبدیل شده و روابط روسیه با ناتو را قطع کرده است.

بایدن امروز  در جمع خبرنگاران ابزار امیدواری کرد تا روز جمعه پیشنهاد‌هایی در زمینه دیدار مقامات عالی رتبه آمریکا و روسیه یا متحدان اصلی ناتو در زمینه نگرانی‌های مسکو نسبت به ناتو دریافت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار