بوی نامطبوع سایت زباله مهاباد کاهش می‌یابد

سخنگوی شورای شهر مهاباد گفت: با راه اندازی دستگاه "سیمی‌تریلر" حجم آلودگی و بوی نامطبوع سایت پسماند سیدآباد کاهش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، چیا آذربار سخنگوی شورای شهر مهاباد در خصوص وضعیت نامطلوب سایت پسماند سیدآباد گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری، مجوز خرید دستگاه "سیمی‌تریلر" اخذ شده که استفاده از این دستگاه باعث کامپکت کردن زباله و کاهش بسیار زیاد شیرابه زباله شهری می‌شود و از حجم آلودگی و بوی نامطبوع آن تا میزان بسیار زیادی می‌کاهد.

آذربار افزود: هم‌اکنون زباله‌های مهاباد با استفاده از دستگاه سبک و سنگین از مناطق مختلف شهر بارگیری شده و پس از ورود به داخل روستا از سمت جنوب و پیمودن مسیری در داخل روستا از یک جاده فرعی به سایت زباله شهری که در شمال روستا قرار دارد، منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: سایت پسماند سید آباد که به صورت مکرر گند زدایی و ضد عفونی می‌شود و ضد عفونی ماشین آلات حمل زباله هر روز صورت می‌گیرد.

در شهر ۱۸۰ هزار نفری مهاباد، روزانه بالغ بر ۱۶۰ تُن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای "سیدآباد"، مدفون می‌شود.

روستای سیدآباد با بیش از هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت یکی از نزدیک‌ترین روستا‌های این شهرستان به شهر محسوب می‌شود که حدود ۲۱ سال پیش حاشیه شمالی آن به عنوان سایت موقت برای دپو زباله‌های شهری مهاباد انتخاب شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.