گزارش فاکس نیوز از افزایش موارد قتل و جرائم خشونت آمیز در آمریکا

شبکه فاکس نیوز در گزارشی به افزایش موارد قتل در مناطق مختلف آمریکا اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد مسئولان در اکثر شهر‌های بزرگ آمریکا با شمار روز افزون جرائم خشونت آمیز، قتل و سرقت‌های خشونت آمیز در آستانه سال نو مواجه اند.

"برایان یانس" خبرنگار شبکه فاکس نیوز در نیویورک در گزارشی در این خصوص گفت: آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند. آمار و ارقام مرتبط با جرائم در آمریکا نشان دهنده احساس شهروندان در شهر‌های مختلف این کشور هستند. جرائم مختلف به شکل بی سابقه‌ای در مناطق مختلف در حال افزایش هستند و مسئولان شهری تلاش می‌کنند راهکار‌هایی را برای مقابله با این خشونت‌ها بیابند.

خبرنگار شبکه فاکس نیوز افزود: شهردار نیویورک به تازگی با وجود انتشار خبر قتل یک دانشجوی دانشگاه کلمبیا در این شهر در کنفرانسی خبری ابراز امیدواری کرد که جرائم خشونت آمیز در این شهر کاهش یابد. همزمان اداره پلیس نیویورک هم اعلام کرد که میزان جرائم در این شهر در مقایسه با سال گذشته حدود ۳/۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس نیویورک هم درباره افزایش جرائم خشونت آمیز در این شهر گفت: «زمانی که شمار زیادی از کسانی که پیش از مرتکب جرم و جنایت شده اند از زندان‌ها آزاد می‌شوند و به خیابان‌ها برمی گردند با افزایش جرائم مواجه می‌شوید و این یک حقیقت است.»

خبرنگار شبکه فاکس نیوز در ادامه گزارش خود گفت: آمار قتل در حداقل ۲۲ شهر بزرگ در سراسر آمریکا در سال جاری شکسته شده است. یکی از این شهر فیلادلفیا است که در سال جاری در آن ۵۲۳ نفر به قتل رسیده اند که در مقایسه با سال گذشته، میزان قتل‌ها در این شهر آمریکا حدود ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. با وجود شهرداران، یکی از محلات فیلادلفیا که به جناح پیشرو در حزب دموکرات آمریکا وابسته است گفت در این شهر موضوعی بنام بحران جرائم وجود ندارد.

"لری کراسنر" شهردار یکی از محلات فیلادلفیا گفت: «اساسا ما چیزی بنام بحران بی قانونی نداریم. ما بحران جرائم نداریم. ما بحران خشونت نداریم.»

خبرنگار شبکه فاکس نیوز در ادامه گزارش خود گفت: شهردار دموکرات سابق فیلادلفیا اظهارات لری کراسنر را درباره عدم وجود بحران خشونت و جرائم در این شهر نشانه نادانی و اهانت آمیز دانست و گفت من تعجب می‌کنم که کسانی مانند کراسنر در چه جهان به هم ریخته‌ای زندگی می‌کنند که از نظر آن‌ها زندگی انسان‌ها هیچ ارزشی ندارد. یکی از افسران ارشد پلیس فیلادلفیا هم گفت: مسئولان شهری از مقابله با سلاح‌های غیرقانونی در این شهر و معضل قاچاق مواد مخدر برای کاهش جرائم در این شهر خودداری می‌کنند.

خبرنگار شبکه فاکس نیوز در پایان گزارش خود گفت: پلیس در منطقه پورتلند واقع در ایالت اورگان چنان با کمبود شدید نیرو و میزان بالای تیراندازی‌ها و قتل مواجه است که به شهروندان اعلام کرده است که تماس‌های آن‌ها با شماره اضطراری درخواست کمک از پلیس با تاخیر در جوابگویی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار