میرزابیگی:

اگر همه تیم‌ها از اشتباهات داوری ضرر می‌کنند، پس چه کسی سود می‌برد

داور پیشکسوت کشورمان درباره شرایط داوری کشورمان در هفته‌های اخیر لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

ابراهیم میرزابیگی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  در ارتباط با حاشیه‌های داوری کشورمان اظهار کرد: در مورد داوری مسابقات لیگ برتر امسال باید اقرار کرد که از نظر عدالت و یکنواختی قضاوت، قابل قبول نبوده است و تیم‌هایی در این میان متضرر شده و امتیازاتی را از دست داده‌اند.

میرزابیگی افزود: گاهی جایگیری اشتباه کمک داوران و یا عدم تمرکز آنان و در نتیجه تشخیص ندادن موقعیت آفساید، باعث گل خوردن و یا گل نخوردن تیمی به ناحق می‌شود. البته باید قبول کرد که این اشتباهات چه از جانب داوران و یا کمک داوران، در مورد تمام تیم‌ها اتفاق می‌افتد و این طور نیست که تنها یک و دو تیم از این اشتباهات دچار اختلاف امتیاز شوند که معمولا این تفاوت امتیاز‌ها معمولا حدود یک و یا دو امتیاز بیشتر نیست؛ اما شاهد هستیم که بعضی از اعضای تیم‌ها در مصاحبه‌ها معترض هستند که به دلیل خطای داوری شش، هفت و یا هشت امتیاز متضرر شده‌اند!

آن‌طور که مشهود است، تمام اشتباهات به شکل غیر عمدی و سهوی اتفاق می‌افتند

او گفت: تا کنون مسئول هیچ تیمی معترض به این مطلب نشده است که به دلیل خطای داوری امتیاز بیشتری را به دست آورده‌اند و صرفا در مواردی که دچار ضرر باشند، معترض خواهند بود! اگر همه تیم‌ها از اشتباهات داوری ضرر می‌کنند، پس چه کسی سود می‌کند؟

کارشناس داوری کشورمان در پایان گفت: آن‌طور که مشهود است، تمام اشتباهات به شکل غیر عمدی و سهوی اتفاق می‌افتند. اگر افراد علاقه‌مند به فوتبال و دلسوز، خارج از کادر فدراسیون فوتبال، ادعا و اعتراضی دارند؛ انتظار داریم فدراسیون، کمیته داوران و همچنین بخش قضایی و انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد داورانی که مورد اتهام تبانی، رشوه و موارد مشابه هستند، پیگیری و رسیدگی کنند تا در صورت وقوع اشتباه عمدی در این زمینه، با پاکسازی جامعه مقدس داوری، فضای بازی عادلانه بدون تنش برقرار شود که نتیجه آن رسیدن حق به حق دار در فوتبال کشورمان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار