رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات تنش آبی کشاورزان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رشت گفت: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات تنش آبی کشاورزان و خشکسالی اختصاص یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر ماه) در دیدار اعضای کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی با استاندار گیلان در رشت گفت: میزان بارش در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته که این به معنای خشکسالی مطلق است.

او با بیان اینکه امسال ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کشاورزی و زیرساخت در کشور اختصاص یافته است، افزود: از این میزان اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان برای خشکسالی، ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرا و یک هزار میلیارد تومان برای آبرسانی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: ۳ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان برای بحث خشکسالی به وزارت نیرو اختصاص داده شده که از این میزان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن به استان گیلان اختصاص یافته است.

نجار با بیان اینکه ۲ محل پرداخت در حوزه خسارت‌های کشاورزی پیش بینی شده است، ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی سالیانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت می‌کند.

او همچنین با اشاره به وجود ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در کشور موضوع سیلاب‌ها را نیز در بروز خسارت‌ها تاثیرگذار دانست و گفت: ۷۰ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از مناطق جنگلی عبور می‌کنند و ۷۶ هزار کیلومتر دیگر نیز ساماندهی نسبی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قانونگذار با توجه به سیاست‌های ابلاغی استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور را تکلیف کرده است، یادآور شد: تمامی دستگاه‌های کشور در مراحل مختلف مأموریت دارند و اگر به تکلیفشان عمل نکنند مجازات برای آن‌ها دیده شده است.

نجار همچنین با اشاره به قانون بیمه حوادث همگانی برای ساختمان‌های کشور گفت: کار‌های مقدماتی این طرح انجام شده و بر اساس این قانون همه ساختمان‌ها شامل بیمه خواهند شد.

او با بیان اینکه ۳۶ هزار تومان به صورت فیش برق برای این بیمه خواهد آمد، تصریح کرد: در وهله دوم نیز بخش‌های تولیدی و تجاری مکلف به بیمه حوادث همگانی خواهند شد.

نشست با فرمانداران و شهرداران و بازدید‌ها نقاط بحرانی و حادثه‌خیز لاهیجان، سیاهکل، رودسر و املش و در نهایت جلسه جمع بندی در محل استانداری گیلان از برنامه‌های سفر امروز رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه اعضای کمیسیون داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان شهرداری‌ها به استان گیلان بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.