رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد؛

ایجاد دروازه مشترک تجاری بین ایران و ارمنستان

رئیس کل گمرک ایران بر ضرورت ایجاد دروازه مشترک تجاری بین ایران و ارمنستان تاکید کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میر اشرفی  رئیس کل گمرک ایران در سفر خود به پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا  گفت: به منظور تسهیل تجارت در مرز‌ها در دو مسیر باید گام برداریم اول هماهنگی‌ در بین دستگاه‌های داخلی است که این مهم مدیریت واحد مرزی را به دنبال خواهد داشت و مسیر بعدی هماهنگ شدن با گمرک کشور مقابل است که این به معنای ایجاد دروازه مشترک تجاری خواهد بود.

 میر اشرفی  اظهار کرد: امروز در سفری که به کشور ارمنستان از طریق مرز زمینی نوردوز خواهیم داشت در خصوص برنامه‌ای که ما بتوانیم دروازه مشترکی داشته باشیم بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

رئیس کل گمرکات ایران افزود: با تحقق برنامه مذکور علاوه بر کاهش کنترل شاهد تسهیل تجارت در مرز، کاهش مدت زمان ترخیص کالا و به تبع آن انتفاع تجار، بازرگانان و مصرف کنندگان خواهیم بود.

میراشرفی با اشاره به اهمیت جایگاه ایران در حوزه لجستیک و پل ارتباطی کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب ،مرز‌ها را فرصت بسیار مناسبی برای رشد و توسعه تجارت کشور قلمداد کرد و افزود: در صدد هستیم که با تبادل نظر با کشور همسایه تسهیل بهتری برای تجارت ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت واحد مرزی که در سال‌های قبل از دسترس گمرک خارج شده بود و خلاف قانون بود در حال بازگشت به قوانین می‌باشد که یک مدیریت واحد مرزی در مرز‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ماده ۱۲ امور گمرکی گفت: با توجه به اینکه در دید کلی کشور  مراودات تجاری خارجی با کشور‌های همسایه در اولویت قرار دارد باید ماده ۱۲ امور گمرکی اجرا و یک مدیریت منسجم و هماهنگ در داخل مرزها ایجاد شود.

میر اشرفی پس از بازدید از مرز و گمرک نوردوز در جلسه‌ای پیگیری رفع نواقص پایانه مرزی نوردوز ،تکمیل برنامه‌های پیشگیری از قاچاق تحت پوشش ترانزیت خارجی با بهره گیری از دستگاه ایکس ری ،شناسایی و رفع موانع تجارت قانونی ، تکمیل برنامه مدیریت هماهنگ و یکپارچه مرزی را از اهداف سفر خود به شهرستان جلفا عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار