امریه پسادکتری برای دانش آموختگان آقا در دوره دکتری وضع می‌شود

وزیر علوم از ایجاد امریه سربازی پسادکترا برای دانش آموختگان آقا دوره دکتری خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که پس از رایزنی با ستاد کل نیرو‌های مسلح، از این پس دانش آموختگان آقا در دوره دکتری، به جای سربازی، امریه پسادکتری دریافت می‌کنند تا طرحی تحقیقاتی را در راستای نیاز‌های کشور و صنایع نظامی زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه با حداقل حقوق پرداختی، پیش ببرند.

وزیر علوم همچنین از تأسیس معاونت فناوری و نوآوری در این وزارتخانه برای ساماندهی، مدیریت مناسب مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های تحقیقاتی و پهنه‌های علمی و تحقیقاتی خبر داد.

زلفی‌گل که امروز در کمیسیون آموزش مجلس برای تشریح اقدامات صد روزه وزارت علوم حاضر شده بود، گفت که در این مدت، مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری دریافت شده و دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای آن اعتبار اختصاص داده است.

ایجاد نظام ایده‌ها و نیاز‌ها برای رسیدگی به نیاز‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی دولتی و خصوصی کشور از اقدامات دیگر وزارت علوم دولت سیزدهم بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
هرچه زودتر اجرایی کنین . احسنت به این طرح . واقعااا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
آقای زلفی گل ، تو باتلاقی هستیم که هر چقدر دست وپا بزنیم بیشتر فرو می ریم
Germany
احمد
۲۰:۴۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
حذف سربازی براب کسانی که بعد از اتمام تحصیل)دکتری تخصصیphd) همگی بالای ۳۲ سال سن دارند و اکثرا از مشکلات مالی و بیکاری رنج میبرند و از طرف دیگر متخصص هایی هستند که می توانند در راستای توانایی هایشان خدمت کنند نه با کارهای غیر تخصصی کار بسیاربسیار درستی است. کسانی که مخالفن به فکر خودشانند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
نظر احمد خیلی خوب و درست هست من دیگه تکرارش نمیکنم، فقط باید این مساله راه در رویی نباشد برای برخی ها مخصوصا آقازاده ها که با پول میتونن هر کاری انجام بدن و متاسفانه حتی کار پژوهشی. انجام این کار برای پژوهشگر واقعی حلال است اندر حلال و نشان از شناخت خوب وزیر محترم آقای دکتر زلفی گل از جامعه بالاخص جامعه علمی و دانشگاهی دارد. سپاس
آخرین اخبار