رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

سرانه فضا برای دانش آموزان استثنایی، نصف استاندارد جهانی

با اطمینان گفت: استاندارد سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی در جهان ۲۵ متر مربع است، اما در خراسان جنوبی این میزان ۱۲ متر مربع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: با بازگشایی مدارس، مدارس استثنایی نیز فعالیت خود را با رعایت دستورالعمل‌های ویژه از سر گرفته اند.

او گفت: طبق دستورالعمل ها، دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و معلولین جسمی – حرکتی نمی‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند.

با اطمینان گفت: کلاس‌ها با ظرفیت ۶ نفر تشکیل می‌شوند و زمان کلاس‌ها ۴۵ دقیقه‌ای است، اما شیفت بندی دانش آموزان و تعیین زمان حضور آنان در مدرسه بستگی به نظر شورای مدارس دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: در کلاس‌هایی که دانش آموزان چند معلولیتی حضور دارند، کلاس‌ها با حضور ۳ دانش آموز تشکیل می‌شوند.

از کمبود فضای آموزشی تا کمک به دانش آموزان در زمان کرونا

با اطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: فضای استاندارد برای دانش آموزان استثنایی در مدارس ۲۵ متر مربع است.

او گفت: در خراسان جنوبی به دلیل کمبود فضا، این سرانه ۱۲ متر مربع است و علاوه بر کلاس ها، فضا‌های توانبخشی نیز وجود دارند.

با اطمینان گفت: در فضا‌های توانبخشی، خدمات مربوط به دانش آموزان معلول بینایی، شنوایی و حرکتی ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: ۲ سال پیش یک مجتمع برای آموزش استثنایی در نظر گرفته و کلنگ زنی شد، اما هنوز تکمیل نشده است.

او گفت: با یکی از خیّرین نیک اندیش جلساتی را در چند روز گذشته برگزار کردیم و قول‌هایی نیز از او برای ساخت و تکمیل آموزشگاه‌های استثنایی گرفته شد.

با اطمینان گفت: ۲ مرکز آموزش استثنایی در بیرجند داریم که قدمت بالای ۵۰ سال دارند و نیازمند مرمت هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: نیازمند فضا‌های آموزشی بیشتری هستیم و در حال حاضر نیز مرکز آموزش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در حال ساخت است.

او گفت: در هر حال حاضر ۲۹ آموزشگاه استثنایی در خراسان جنوبی موجود است و حدود هزار و ۵۰۰ دانش آموزان در این آموزشگاه‌ها مشغول به تحصیل اند.

با اطمینان گفت: برخی از دانش آموزان از لحاظ هوشی در مرتبه بالاتری هستند و در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، اما هر هفته معلمین مکمل به مدت ۴ ساعت آموزش‌های لازم را به دانش آموزان منتقل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: در زمان شیوع کرونا طرح هدایت برقرار شد و طی آن اعتباراتی برای خرید تبلت اختصاص یافت که با خرید ۲۲۰ تبلت، نیاز ۷۰ درصد دانش آموزان استثنایی استان برطرف شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.