بیشتر دستگاه‌های کشور در خطر امنیت سایبری هستند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفته اکثر دستگاه های کشور در حوزه سایبری در خطر امنیتی هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز گفته که اکثر دستگاه های کشور در حوزه سایبری در خطر امنیتی هستند و در حال حاضر، متولی اصلی رسیدگی به این مخاطرات امنیتی وزارت ارتباطات نیست.

او یادآوری کرده که اکثر دستگاه های کشور سواد خاص این حوزه را ندارند و خواسته است وزیر ارتباطات اختیارات خاصی را از رئیس جمهور در این حوزه دریافت کند.

در نشست علنی امروز مجلس کمیسیون صنایع و معادن در گزارش خود از عملکرد وزارت ارتباطات یاد آوری کرده که کشور حداقل به ۱۰ هزار متخصص امنیت سایبری نیاز دارد.

در سال های گذشته گزارش هایی بیان کرده اند روزانه حدود ۱۰ میلیون سانحه امنیتی در زیرساخت های ارتباطی رخ می دهد که البته، همه این حملات هدفمند نبوده و حمله سایبری محسوب نمی شود.

در هفته‌های گذشته سامانه سوخت رسانی کشور ساعاتی با اختلال رو به رو شد که برخی آن را حمله سایبری دانستند.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس پیش از این در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود اختلال سامانه کارت سوخت نمی تواند به دلیل هک شدن و از سوی عوامل خارجی رخ داده باشد، زیرا این سامانه داخلی و اینترانتی است.

او قطعی اینترنت وقایع ۲۸ آبان ۹۸ اشاره کرد که عملیات بانکی و سوخت رسانی با وجود قطعی اینترنت متوقف نشدند.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین به یکپارچه نبودن سامانه ها در دستگاههای دولتی پرداخته و بر ایجاد یک متولی بالادستی و حکومتی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار