۱۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های سیب و سوران رهاسازی شده است

رییس اداره شیلات سیب و سوران گفت: ۱۲۵ هزار قطعه بچه ماهی از نوع آمور و کپور طی چند مرحله به صورت رایگان و ترویجی از ابتدای امسال تا کنون در بین متقاضیان پرورش ماهی این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  الهام موحدنیا رییس اداره شیلات سیب و سوران گفت: از این تعداد ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی به منظور پروژه به وزن رسانی لارو توسط جوامع روستایی شهرستان در راستای اشتغالزایی، تولید و در بین آبزی پروران توزیع شده است.

وی گفت: متوسط رشد بچه ماهیان یک تا ۲ سال بوده و قابلیت رشد در همه فصول سال را دارند.

رییس اداره شیلات سیب و سوران گفت: متوسط وزن ماهیان گرمابی در استخر‌های بتنی یک تا سه کیلوگرم است که بصورت تدریجی در پایان هر فصل پرورش با توجه به درصد بازماندگی ماهیان از استخر‌ها برداشت و روانه بازار‌های مصرف می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری از نوع سیبری و فیل ماهی به صورت الگویی و تحقیقاتی در یک استخر بتنی این شهرستان توسط اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) رهاسازی شده است.

موحدنیا گفت: دوره‌های آموزشی - ترویجی نیز توسط اداره شیلات سیب و سوران در جهت آگاهی و روش‌های صحیح پرورش ماهی در طی چندین دوره در فصول پرورش برگزار می‌شود.

 سیب و سوران از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله ۳۷۰ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار