پوتین:

روسیه قصد دارد به همکاری خود با هند در زمینه نظامی ادامه دهد

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با نخست‌وزیر هند از عزم این کشور برای ادامه همکاری با دهلی‌نو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «نارندا مودی»نخست‌وزیر هند اعلام کرد روسیه و هند پتانسیل بالایی در زمینه انرژی و فناوری‌های بالا دارند همچنین مسکو قصد دارد به همکاری با دهلی‌نو در زمینه همکاری‌های نظامی از جمله رزمایش‌های مشترک ادامه دهد.

رئیس‌جمهور روسیه در خصوص تحولات افغانستان نیز از حضور تروریست‌ها در این کشور و قاچاق مواد مخدر ابراز نگرانی کرده و گفت: ما نمی‌توانیم نگران وضعیت و چگونگی توسعه تروریسم آن در افغانستان نباشیم.

رئیس جمهور روسیه درباره روابط دو کشور نیز گفت: ما هند را یک قدرت بزرگ، یک ملت دوست و یک دوست آزمایش شده می‌دانیم. روابط بین ملت‌های ما در حال رشد است و من به آینده فکر می‌کنم.

نخست‌وزیر هند نیز در این دیدار گفت: روابط هند و روسیه واقعاً یک مدل منحصر به فرد و قابل اعتماد است.

رئیس جمهور روسیه درست زمانیکه که روابط با غرب و آمریکا پر تنش است به هند سفر کرده و این کشور را دوست خود می‌نامد درحالیکه آمریکا یکی از متحدان اصلی هند به حساب می‌آید.

رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر هند از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۹ بار با یکدیگر دیدار کرده اند. روسیه هم اکنون حدود ۶۰ درصد از نیاز‌های صنایع دفاعی هند را تأمین می‌کند و نخستین محموله از سامانه اس- ۴۰۰ طی ماه‌های آتی تحویل هند خواهد شد.

درجریان همین سفر نیز قرارداد‌های نظامی میان این دو کشور به امضا رسید. براساس برخی از گزارش‌های منتشر شده هند و روسیه درخصوص اختلافات دهلی‌نو و پکن نیز گفتگو خواهند کرد چراکه به دلایل اختلافات مرزی میان هند و چین دهلی‌نو به دنبال حمایت یک کشور قوی مانند روسیه است که روابط خوبی نیز با چین دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
پوتین تو تاج محل دنبال ممتاز محل میگشت
آخرین اخبار