اعلام نتایج مرحله اول داوری جشنواره بین المللی هنر‌های شهری در مشهد

نتایج مرحله اول داوری بخش یادمان‌های شهری و دیوارنگاری جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد مشخص شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرحله اول داوری بخش یادمان‌های شهری و دیوارنگاری نوروزگان در مشهد با حضور داوران این دو بخش برگزار و برگزیدگان این مرحله که بر اساس سوابق حرفه‌ای و نمونه کار‌ها بود، مشخص گردیدند.

هیئت داوران بخش یادمان‌های نوروزی متشکل از امیر خالقی، محمد درویشی و احسان مهدوی در بیانیه‌ای گفتند: هنر شهری یکی از بهترین راه‌هایی است که زیستن در کلان‌شهر‌ها را دلپذیرتر می‌سازد.

در جشنواره هنر‌های شهری امسال، با رویکردی متفاوت، در فراخوانی که مبتنی بر کیفیت بهتر آثار هنری است، روبرو بودیم.


بیشتر بخوانید




نخستین مرحله از داوری بخش یادمان‌های نوروزی، با بررسی سوابق هنریِ هنرمندانِ حرفه‌ای و خلاق آغاز شد و در نتیجه، جمعی به جشنواره بین المللی هنر‌های شهری مشهد ۱۴۰۱ معرفی شدند.

از میان ۱۹۷ شرکت‌کننده، ۹۲ هنرمند (و یا گروه هنری) به مرحله بعد راه یافتند که یک‌چهارم از این افراد در مرحله‌ی اجرای پایانی اثر همراهمان خواهند بود.

این هنرمندان، ویژگی‌های حرفه‌ای متفاوتی داشتند که چالش انتخاب را برای هیئت داوران دوچندان کرده بود. بسیاری، هنرمندان کاربلد و باتجربه حوزه‌های گوناگون هنر‌های شهری بودند و برخی دیگر، هنرمندانی توانمندند که خواهان تجربه در گستره‌ی هنر شهری می‌باشند.

 پس از اعلام موضوعات از سوی دبیرخانه جشنواره، آثار نهایی با در نظر گرفتن میزان نوگرایی در برخورد با موضوع و به ویژه دست یابی به ترکیب بندی و ساختار منسجم بصری، انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.