نماینده مردم مهاباد:

پتروشیمی مهاباد در پرداخت عوارض آلایندگی کوتاهی می‌کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه میلیارد‌ها تومان حق و حقوق دهیاری‌ها و شهرداری‌ها توسط پتروشیمی مهاباد تضییع می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمامی پتروشیمی‌های باختر به غیر از مهاباد، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خود عوارض پرداخت می‌کنند در حالی که مجتمع پتروشیمی مهاباد همچنان از این کار امتناع می‌کند.

محمودزاده افزود: همچنین این صنایع آلاینده در ازای آلایندگی که ایجاد می‌کنند باید درصدی از عوارض را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بپردازند، اما پتروشیمی مهاباد از زمان آغاز به کار خود تنها یک مرتبه و آن هم نزدیک چهار میلیارد تومان در سالیان گذشته به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عوارض پرداخته کرده و از آن سال به بعد هیچ عوارض آلایندگی پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: همچنین از ۶ ماه گذشته کارکنان شهرداری مهاباد هیچ حقوقی دریافت نکرده و درآمد آن چنانی ندارند و درآمدشان از محل عوارض و ساخت و ساز بوده و با توجه به اینکه پتروشیمی مهاباد در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار از بهترین اراضی کشاورزی مهاباد را اشتغال کرده و بین دو تا سه میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند باید نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی مهاباد، تردد بسیاری در جاده‌ها ایجاد کرده و زیرساخت‌های ارتباطی را از بین می‌برد، ادامه داد: بنابراین باید این آسیب‌ها را جبران کند یعنی هم پیوست‌های اجتماعی خود را انجام داده و هم سالانه عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بپردازد، اما متاسفانه از این کار سرباز می‌زند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آن‌ها اعتقاد دارند که مجتمع پتروشیمی مهاباد هیچ گونه آلایندگی ندارد در حالی که هیچ صنایع غیرآلاینده‌ای در کشور وجود نداشته و از سوی دیگر نیز تمامی پتروشیمی‌های باختر به غیر از مهاباد، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خود عوارض پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت عوارض مورد اعتراض مردم است بیان کرد: مردم روستا‌ها و شهر‌ها از این موضوع ناراضی بوده و دنبال حق و حقوق آلایندگی خود هستند و حتی انتظار از مجتمع پتروشیمی مهاباد، ایجاد صنایع پایین‌دستی برای جلوگیری از خام‌فروشی و ارزش افزوده و برای ایجاد اشتغال مردم منطقه بود، اما این کار را نیز انجام نداد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.