ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛

وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد ابوظبی بر همکاری مشترک تأکید کردند

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تماس تلفنی آنتونی بلینکن و محمد بن‌زاید درباره موضوعات منطقه‌ای و گفت‌وگو درخصوص همکاری مشترک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از رایزنی تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «شیخ محمد بن‌زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی خبر داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در این باره گفت: «در این تماس تلفنی بر موضوعات مهم منطقه‌ای و همکاری قوی دو کشور تأکید شد، همچنین دو مقام درباره راه‌های توسعه و تعمیق همکاری‌ها میان امارات و آمریکا به بحث پرداختند.»

همچنین در این تماس تلفنی آنتونی بلینکن از محمد بن‌زاید به دلیل تسهیل انتقال شهروندان و کارمندان سفارت آمریکا در افغانستان تشکر کرد.

این تماس در حالی انجام شد که هفته گذشته «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجی در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران گفت هیئتی اماراتی به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز رسانه‌های اماراتی از رایزنی تلفنی «عبدالله بن‌زاید» وزیر امور خارجه امارات و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان خبر دادند. در این تماس طرفین روابط دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک ایران و امارات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ماه گذشته نیز انور قرقاش در نشستی مدعی شد که ابوظبی درصدد است تا تنش‌ها با ایران را کاهش دهد و در ادامه مدعی شد: «اقدامات امارات برای کاهش تنش در راستای جلب اعتماد و اجتناب از درگیری با ایران انجام می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
بجای عکس شیخ محمد بن زاید تصویر وزیر خارجه قطر را گذاشتید
پاک آبروی یک گزارش گر جوان خبری را بردید
آخرین اخبار