دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی خبر داد؛

مهارت آموزی به بهبود یافتگان از اعتیاد؛ مهمترین مسئولیت اجتماعی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان از اعتیاد در فرآیند درمان آنان از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت همراهی مدیران عضو این شورا و آحاد مختلف جامعه در حمایت از معتادان بهبود یافته و ایجاد اشتغال آنان؛ گفت: باید صیانت اجتماعی معتادان بهبود یافته را جدی بگیریم تا از بازگشت آن‌ها به اعتیاد پیشگیری شود.

وی گفت: موضوع معتادان در اولویت حوزه مبارزه با موارد مخدر است. در خراسان رضوی بیش از ۹ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که در حال حاضر حدود چهار هزار نفر از این تعداد در مراکز ساماندهی هستند و بر اساس دستور استاندار، ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی جمع‌آوری معتادان متجاهر را یکی از مطالبات اصلی مردم استان دانست و گفت: ساماندهی معتادان متجاهر دارای چندین مرحله است که اول شامل جمع‌آوری آن‌ها با دستور مقام قضایی و ارجاع آن‌ها به مراکز نگهداری برای درمان می‌باشد پس از پروسه درمان، دوره‌های مهارت‌آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این دوره‌ها در مراکز ماده ۱۶ مردان و زنان انجام می‌شوند.


بیشتر بخوانید


صالحی با تاکید بر ورود جدی تمام دستگاه‌های متولی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد و توسعه مشارکت‌های مردمی در این زمینه، درمان، صیانت و مقابله با اعتیاد بسیار با اهمیت است و باید مورد توجه باشد.

وی گفت: ساماندهی معتادان و به خصوص معتادان متجاهر فقط به انتقال آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد خلاصه نمی‌شود، ترک اعتیاد بدون توانمندسازی و اشتغال این افراد، بازگشت دوباره به اعتیاد است. صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در درمان آنان بسیار مهم است تا زمانی که رویکرد صیانت از بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی‌توانیم خروجی ملموس در حوزه درمان داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از اجرای طرحی برای ساماندهی معتادان متجاهر با مشارکت شهرداری و شورای شهر مشهد خبر داد و گفت: در این طرح، ابتدا ساماندهی و اشتغال هزار معتاد متجاهر در دستور کار قرار گرفته است.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار