بهانه جدید یکی از نزدیکان ترامپ برای اجتناب از شهادت درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره

کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره اعلام کرد جفری کلارک مدعی است به دلایل پزشکی نمی‌تواند در این باره شهادت دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه اعلام کرد: وکیل جفری کلارک با ارائه مدارک و شواهدی اعلام کرده است وی به دلیل مشکلات پزشکی قادر نیست در جلسه این کمیته حاضر شود.

انتظار می‌رفت امروز کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در مورد برخی اتهامات جفری کلارک، از مقامات ارشد سابق دادگستری در زمان دونالد ترامپ در زمینه  آشوب‌های انتخاباتی تشکیل جلسه دهد.

گفته می‌شود جفری کلارک ترامپ را در زمان ریاست جمهوریش تشویق کرد تا جفری روزن، دادستان کل را برکنار کرده و او را جایگزینش کند تا بتواند ترامپ را برای ادعاهایش در زمینه تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ همراهی کند. ترامپ، اما زمانی که با تهدید تمامی کارمندان وزارت دادگستری مبنی بر استعفا در صورت برکناری جفری روزن رو به رو شد از این تصمیم خود صرف نظر کرد.

کلارک در اوایل ماه نوامبر از پاسخ به سوالات مقامات قضایی آمریکا و ارائه مدارک، اسناد و شواهد خود درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره سر باز زد. به همین دلیل تمامی اعضای کمیته منتخب کنگره علیه او رای دادند.

جفری کلارک، سرپرست سابق بخش مدنی وزارت دادگستری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و یکی از حامیان و مدافعان رییس جمهور سابق آمریکا در زمینه ادعای تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. در جریان حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه که با تحریک ترامپ و از سوی طرفداران وی انجام شد، پنج تن جان خود را از دست دادند. کنگره آمریکا با تشکیل یک کمیته در تلاش است تحقیقات گسترده ای درباره ابعاد ماجرا و شناسایی مسببان انجام دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار