مکرون در سفر به امارات:

فرانسه باید نقش فعالی در منطقه ایفا کند!

رئیس‌جمهور فرانسه در سفر خود به امارات ادعا کرد این کشور باید نقش فعالی در منطقه ایفا کند تا غرب آسیا به ثبات برسد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به امارات و دیدار با مقامات این کشور در دبی اعلام کرد فرانسه باید نقش فعالی را در منطقه ایفا کند و هدف از مشارکت راهبردی با امارات نیز ایجاد ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم است.

مکرون در ادامه صحبت‌های خود ادعا کرد برای کمک به لبنان با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و عربستان گفتگو خواهد کرد زیرا نمی‌توان بدون کمک به لبنان به ثبات در غرب آسیا رسید.

رئیس‌جمهور فرانسه که در زمان جاری بودن مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین راهی غرب آسیا و کشور‌های همسایه ایران شده مدعی شد این دور از مذاکرات هسته‌ای در وین موفقیت‌آمیز نبوده و احتمالا دور بعدی با تاخیر آغاز شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سفر‌های خود به عربستان و قطر نیز خواهد رفت. براساس اعلام برخی از خبرگزاری‌ها، مکرون در گفتگو با مقامات لبنانی خواسته است قبل از سفر او به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان  از سمت خود استعفا دهد. اظهارات قرداحی درباره حملات ائتلاف متجاوز به یمن، خشم آل‌سعود و همپیمانان عربستان را برانگیخت.

در همین راستا قرداحی ساعاتی پیش استعفانامه رسمی خود را به رئیس‌جمهور لبنان ارسال نمود تا شاید روابط این کشور با کشور‌های عربی بهبود پیدا کند.

یکی دیگر از عواملی که موجب شده مکرون در میانه مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین به غرب آسیا سفر کند، دادن اطلاعات و اطمینان به این کشور‌ها درخصوص مذاکرات است. عربستان و برخی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس بار‌ها اعلام کرده‌اند خواهان شرکت در این مذاکرات هستند. با این حال تاکنون این اتفاق نیافتده است. تهران گفت‌وگو با کشورهای منطقه در چارچوب مذاکرات برجام را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
رئیس جمهور فرانسه اگر کاری ازدستش بر میاد برای
پیشرفت و آرامش و ثبات کشور خودش انجام بدهد.
ما را به خیر او امیدی نیست لطفأ شر نرساند.
آخرین اخبار