کرونا و سرما مهد‌های کودک سه شهرستان جنوبی فارس را تعطیل کرد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: مهد‌های کودک لارستان، خنج و اوز به دلیل احتمال ورود سویه جدید کرونا، سردی هوا و تزریق نشدن واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان  بیان کرد: بازگشایی مدارس به ویژه مهد‌های کودک و مقاطع ابتدایی بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان خطرآفرین است و نباید با تزریق واکسن کرونا را تمام شده تلقی کرد.

او تصریح کرد: چون این افراد نونهالان و کودکان هستند و توانایی لازم برای مراقبت از خود و رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک و یا فاصله گذاری اجتماعی را ندارند بهتر است که اصراری بر حضور نونهالان و بازگشایی مهدکودک‌ها نشود.

یگانه ادامه داد: با تصمیم ستاد مدیریت کرونا دانشکده علوم پزشکی لارستان بازگشایی مهد‌های کودک در این شهرستان‌ها ممنوع است و در صورت بازگشایی در اسرع وقت پلمب می شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان افزود: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۴ و در جمعیت بالای ۱۸ سال ۷۳ درصد است.

او گفت: میانگین پوشش واکسیناسیون دز اول و دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۶۴ درصد و در جمعیت ۱۸ سال این شهرستان‌ها تاکنون ۶۲ درصد گزارش شده است.

یگانه بیان کرد: میزان مطلوب و قابل قبول پوشش واکسیناسیون بالای ۹۵ درصد است که برای رسیدن و تحقق این هدف نیاز به همکاری بیشتری از سوی مردم و همه نهاد‌ها از جمله اعضای ستاد کرونا در سطح شهرستان لارستان را دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان با اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها و دانش آموزان از تزریق واکسن  تصریح کرد: بدون شک کمک رسانه‌ها و اطلاع رسانی‌های به موقع و همچنین شکل گیری پویش‌های مردمی تا حدود زیادی در افزایش میزان استقبال خانواده و دانش آموزان نسبت به انجام واکیسناسیون موثر بوده است.

او  شمارکل فوتی‌های ناشی ازکرونا در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز از زمان شیوع تاکنون را ۳۴۶ نفر  برشمرد و ادامه داد: ۲۱۰ نفر از آن‌ها از زمان آغاز واکسیناسیون فوت شده اند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: تعطیلی ، مهدکودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار