رافائل گروسی:

توافق اولیه همچنان ممکن، اما زمان کمی باقی مانده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت که توافق با ایران ممکن است، اما زمان کمی باقی مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای گفت: «در حالی که مذاکرات بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین و تلاش برای نجات توافقنامه ۲۰۱۵ از سر گرفته شده است، توافق اولیه همچنان ممکن، اما زمان باقی مانده کم است.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات دور هفتم بر اساس شش دور مذاکرات قبلی به پیش می‌رود، گفت: در صورت وجود اراده سیاسی، رسیدن به توافق «همیشه ممکن» است. گروسی اضافه کرد: به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری از خود نشان دهد.
گروسی در گزارشی که هفته‌های گذشته در اختیار اعضای شورای حکام قرار داده بود، از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران سخن گفته بود و با تکرار اتهام‌زنی‌های خود، ایران را به نقض شماری از محدودیت‌های توافق هسته‌ای از جمله سطح غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود متهم کرده بود.
در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلاح اتمی خوب با بد؟؟!!
سلاح اتمی گر چه سلاحی مرگبار و کشتار جمعی است اما آیا مسولان و مدیران ارشد و مسولان کشوری و لشگری و نیروهای ارتش و سپاه و دانشمندان اتمی و دانشمندان فضایی و دانشمندان پدافند به فکر استفاده های خوب و کاربردهای دفاع سیاره ای از این سلاح هم هستند و آیا تا کنون برای دفاع سیاره ای مورد بررسی قرار گرفته است؟؟
آیا کاربرد دفاع سیاره ای و پدافند کیهانی برای وجود مثبت این سلاح برای بشر و بقا موجودات و کره زمین و سرزمین ما کافی نیست؟؟
آیا میتوان کاربردهای خوب را ندید گرفت و تنها به کاربرد بد و کشتار جمعی این نگریست؟؟
چرا داشتنش برای عده ای جرم و شر و برای عده ای خیر است؟؟
چرا برای آنان که سابقه کشتار صدها هزار نفری در جهان با این سلاح را داشتند (آمریکا)و رژیم های کودک کش و اشغالگر(اسراییل)خوب و برای عده ای که فقط دنبال انرژی پاک و مثبت هستند(ایران عزیز ما) بد است ؟؟
چرا آژانس به جای گردآوری و استفاده از همکاری همه کشورها در دفاع سیاره ای و پدافند کیهانی ، همکار و جاسوس و ابزار دست چند قدرت نابودگر زمین درتجهیز زرادخانه هایشان و غافل شدن از آنان برای نابودی بشریت و ابزار دست آنان در ترور دانش و دانشمندان و تخریب تاسیسات و تحریم دانش و اقتصاد کشورهاست.
آگاهانه و یا نا آگاهانه آژانس یار غرب و در زمین غرب وحشی بازی میکند.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
آفرین برمطالب خوب و ارزنده شما من بعنوان یک وطن پرست نظرم این است که با قدرت تمام در مقابل این زورگویان بایستیم
Romania
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به نفع ایران است تنگه هرمز رو ببنده و جلوی شما رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۳۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
«سلاح اتمی خوب یا بد»
دانشمندان هوا فضا
دانشمندان اتمی
دانشمندان پدافند
مسولان و بزرگان لشگری،
ارتش و سپاه
و مسولان کشوری
و اینقدر دانشجو و نخبه و استاد دانشگاه و مردم جهان، همچنین مراجع بزرگوار چطور تا کنون از بحث پدافند کیهانی و داشتن سلاح اتمی برای این پدافند پاک،غافل ماندند.
آیا شایسته نیست که نشست ها و سمینارها و گفتگوهایی بین همه دانشمندان و بزرگان و نخبگان صورت بگیرد و جهانی و ملی جهانی بیندیشیم.که راه پیشرفت بشر و بشریت محدود به یک ذره کوچک بنام زمین تنها نباشد.
سلاح اتمی گر چه سلاحی بسیار خطرناک و مرگبار برای بشریت است ، اما برای دفاع از بشریت و حفظ بقا و موجودیت بشر هم به گمانم میتواند کاربردی و بسیار مفید و کاربرد فراوان در دفاع سیاره ای داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اولا ایران عزیز ما ذره ای خطا در کارش نبوده و نیست و حتی حق غنی سازی نود درصدی هم دارد هم برای نیروگاه‌های کوچک و هم راکتورهای ظریفتر و بهتر .
حتما و یقینا دانشمندان هوا فضا و اتمی و دانشمندان پدافند، خوب میدانند که برای پدافند کیهانی نیاز به هر تجهیزی و سلاح و ساخت و سازی هست پس آژانس تنها آژانس دارندگان سلاح اتمی و آژانس همکار تروریستها و آژانس کمک به ترور و جاسوسی از دانشمندان و تاسیسات و دانش جهانی است و آژانس تحریم و تهدید برنامه های پاک است.
آژانس یک سد و نه یک راهنما و نه کمک کننده برای دیگر کشورهاست و سد راه دانش و آگاهی و پیشرفت ملتهاست است
آژانس سیاسی است و تا کنون کمک به رشد برق و انرژی پاک و پزشکی و کشاورزی و حمل و نقل نوین و هسته ای به ایران نکرده و فقط با تحریم کنندگان دانش و اقتصاد ایران و ایرانی همراهی کرده و همراهی میکند.
آژانس کور است که رژیم غاصب و کودک کش را با داشتن صدها کلاهک اتمی نمی‌بیند و همچنین دارندگان سلاح اتمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ایران دهها سال شما را به بازی گرفته یا شماها ،
ایران بعد از توافق و پیمان برجام ،پیمان شکنی کرده یا شماها با وجود توافق چندین سال ملت ما و کشورمان را سر کار گذاشتید،یقینا شما بدعهدی و پیمان شکن و دروغگویی و
#حق با ایران ماست که هر چه بخواهد انجام دهد.
در صورت ادامه دادن تحریمها غنی سازی نود درصد حق مسلم ما بدون بازگشت و عقب گرد است.
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
هیچ توافقی نباید انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
برای ترامپ و اروپا کی زمان تعین کرد که یکطرفه از برجام خارج شدند یه آدم عاقل جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اصفهان به خاطر خشکسالی قیمت خانه و املاک نصف شده و رکود حاکم است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Hajj Gholam Hossein Zakeri Dehvasati
۱۵:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
Permanent agreement must be done and not temporary
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
رافــــــــــی زر نزن قرطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دوستان عزیز،لطفا نظرتان براساس علم باشد نه احساسی،زیرا موضوع برجام جدی است،مطالبی که درج می کنید مصرف داخلی نیست بلکه دنیا نظرشمارا نگاه می کند همه میدانند که دشمن داریم چه دشمنی.ازاین فرصت استفاده کنید و نظرات علمی وسیاسی را بازبان اصلی علم بیان کنید تا کمکی به مذاکرات کنیم .درواقع ازاین تریبون بهتر استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
هیچ تحریمی برداشته نمیشه تازه تحریم بوسیله این گروسی لعنتی بهانه تراشی میشه برای اینکه بخواد تحریمو زیاد کنن حتی تحریم به نقطه صفر هم که برسه باز هم براش کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این جاسوس مزدور را دیگر به ایران راه ندهید هیج غلطی نمیتوانند بکنند چه راه بدهید چه ندهید همیشه یک بهانه ای دارن پس بهتر است با مشت به دهان کثیفشان زد اینها فقط وفقط زبان زور میفهمند ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اجازه ندین این روباه به ایران بیاد.
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
شغل اصلی گروسی جاسوس اصلی موساد و معاون نخست وزیر اسراییله.چرا باید راحت بیاد ایران و هرجایی خواست بره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
زیاد چرت میگی گوگولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
گروسی نامرد تو هم دم ودق میای ایران بعد میری پشت سر کشور ما حرف میزنی بی انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تازمانی که در این موضوع نگاه علمی نباشد هیچوقت عملی نخواهدشد چون سالها این پرونده درجا میزند دراین میان بایستی به سه مفهوم رقبا،دوستان،دشمنان توجه داشت که چه اهدافی را دنبال می کنند؟ اوباما قرارداد می بندد ودیگری فسخ می کند ،درقرار داد های ساده ،ماده ای اضافه می کنند که هرکس بدون دلیل ویکطرفه قرارداد را لغو کند بایستی ضررآنرا متحمل شود دراین قرارداد هیچ چیز عنوان نشده و طرف مقابل یکه تازی می کند. اما همیشه در رابطه با برجام جلسات برگزار می شود و نتایجی حاصل نمی شود،گروسی در ایران می خندد اما در مقر خود بیانیه صادر می کند،بازهم می گویم بازآرایی مجدد صورت نگیرد درجا خواهیم زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این توافق بیشتر برای جلوگیری از حذف اسرائیل از روی نقشه است و زمان برای اسرائیل خیلی کمه.... عجله بیشتر برای اونهاست نه نجات ما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
برای لحظه عذاب عجله نکنید !!! زمان مشکل غرب است کم یا زیاد ارتباطی به ما ندارد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این کشورهای غربی چه کاره هستند که برای ملتی که انقلاب کرده و در طول جنگ هزاران شهید داده می خواهند تصمیم بگیرند زیر بار ذلت مذاکره نروید سلاح اتمی در این زمان بسیار ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تلاش ماباید این باشه که توافق نشه چون طرف مقابل پایبندنیست به محض اینکه دست ما خالی شدطرف دبه میکنه اینو دیگه همه ملت میدونن .دیپلمات ها به هوش باشیددشمن به ماباج نخواهد ماچندسال گرفتاری کشیدیم یه مدت دیگه هم تحمل کنیم دست ماپرشداجبارمیشه کناربیان.ازماگفتن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دستت از چه لحاظ پر شد؟؟؟ کره شمالی هم دستش پره !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
میشه توضیح بدی چجوری دستمون پر میشه؟ و چرا اونا مجبور میشن کنار بیان؟ مگه تحریم کردن ایران ضرری به آمریکا میزنه که دو سال دیگه مجبور بشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ما باکره شمالی مقایسه نمیشیم چون درکناراسراییل هستیم ترس غرب ازنابودشدن اسراییله والا اونا موشک بهترازمادارندبمب اتم دارند اسراییل یه شهرمارانابود کرد ما کل اسراییل نابودمیکنیم ترس غرب اینه وماروی این نقطه ضعف بایدپافشاری کنیم اگه ما غنی سازی نداشتیم الان درمذاکرات نبودیم ماراعددی حساب نمیکردن پس غنی سازی بایدبرسه به ۹۰درصدانوقت غرب اجباره کناربیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کره شمالی همین الان هم بمب اتم داره و میتونه آمریکا رو با خاک یکسان کنه ولی از ما گشنه ترن. دنیا با سیاست داره اداره میشه نه زور و قلدربازی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
درست میگه چون هر چقدر پیشرفت کنیم اونا جلوی ما رو خواهند گرفت و چون می خواهیم به 90درصد برسیم کوتاه میان و باج میدن کافیه فقط کمی تحمل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
کره شمالی با ما مقایسه نمیشه چون اونا هیچی ندارن ولی ما اگر کل مرزهایمان را هم ببندند همه چیز داخل کشور داریم ولی یک عیب بزرگ داریم اونم ضعف مدیریت هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
وقتی اسرائیل 200 تا اتم دادن چرا برا چند تا اتم احتمالی ما اینقدر شلوغش میکنن
به نظر من اینها همه اش الکیه و بهانه برا بیشتر کردن تحریماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
وقتی جک وجونورهای الان اژانس رو با کردارورفتارمزورانه و نامردمانه شون رو می بینیم،به این نتیجه میرسیم که البرادعی رییس پیشین اژانس چقدر مرد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
البرادعی باعث شد پرونده ایران به سازمان ملل برود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
نامرد دروغگو , گروسی جاسوس اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
زمان کمی باقی مانده یعنی چی غلط میکنید زمان تعیین میکنید .برای آمریکا هم جهت رفع تحریمها زمان تعیین کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کارشناس هزارراه نرفته اگربه جمع شمابپیونددزودتربه توافق می رسید
آخرین اخبار