۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد اشتغال اختصاص داده شود

نماینده قائم‌شهر در مجلس به هیئت دولت تذکر داد ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای توسعه اشتغال اختصاص داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کمال علی پورخنکداری نماینده قائم شهر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه تذکر داد که ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای کاهش بیکاری و توسعه اشتغال اختصاص داده شود.

او تأکید کرده که بودجه استان‌محور شود تا مشکلات کشور کاهش یابد.

مجلس یازدهم در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور،  ۳۲ هزار میلیارد تومان را برای ایجاد و توسعه، اشتغال، کارآفرینی با اولویت نرخ بالاتر بیکاری اختصاص داده بود که از تبصره ۱۴ این قانون تأمین اعتبار می‌شود. 

قالیباف در نشست علنی یکشنبه این هفته از عملکرد دستگاه اجرایی در اجرای این بند از قانون انتقاد کرد و گفت که میزان عمل به این بخش در سال ۹۸ و ۹۹ کمتر از ۱۰ درصد بوده است. 

به گفته عزیزی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، سازمان هدفمندی یارانه ها باید منابع محقق شده مربوط به اشتغال و کارآفرینی را بر اساس قانون بودجه ۱۰۰ درصد واریز کند، اما این کار انجام نشده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسئولان پاسخگو سهامداران باشند
۲۳:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
چرا بانک مرکزی و بانکهای معتبر در بورس مثل وبملت وتجارت وپارس وبصادر وبانک که متعلق به بانک ملی است در مورد تاخیر 2 روز در واریز پول سهامداران از طریق کارگزاری ها و سپرده گذاری مرکزی پاسخگو نیستن؟مگر معاملات آنلاین و اینترنتی نیست و تمام مبادلات بانکی و بورسی اینترنتی و آنی نیست پس چرا کارگزاری ها و سپرده گذاری مرکزی 2 روز تاخیر در واریز وجه سهامداران آنلاین که فروش زده اند و درخواست وجه زده اند اعمال میکنند؟
چرا بانک ملت و تجارت صادرات و پارسیان و سامان و اقتصاد نوین پول اونایی که ارز دیجیتال بیت کویین و اتریوم ریپل شیبا کاردانو سولانا را میفروشند فوری واریز میکند اما پول ما سهامداران بورس کشور خودمان را 2 روز تو حساب کارگزاری ها و بانکها نگه می دارند؟
البته مال اونا را درست انجام می دهد چون از نهادهای ناظر بین المللی میترسند اما چرا این بانکها و کارگزاری ها از نهادهای ناظر داخلی نمی ترسند و حساب نمی برند؟چرا ناظر بورس و وزارت اقتصاد کارگزاری ها و بانکها را ملزم نمیکند آنی یا همان روز آخر وقت پول سهامداران داخلی بحسابشون واریز شود؟؟ واقعا چرا؟؟؟ علتی داره؟؟؟
آخرین اخبار