در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خط لوله گاز زاهدان به زابل تا نوروز تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: کمبود آب در سیستان و بلوچستان سبب کندی تست خطوط لوله شده، اما تا نوروز خط لوله زاهدان تا زابل را تحویل می‌دهیم.

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این که دو شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران در سیستان و بلوچستان فعال هستند، گفت: یک بخش مربوط به گازرسانی درون شهری و شبکه تغذیه است که شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان مسئولیت آن را به عهده دارد، اما چون حجم کار بسیار بالاست، شرکت‌های گاز استان‌های معین مثل استان فارس نیز همکاران سیستان و بلوچستان را برای بخش درون شهری یاری می‌دهند تا توزیع گاز انجام شود که اقدامات خیلی خوبی هم انجام شده است.

او همچنین گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز نیز مسئول تزریق گاز به شبکه درون شهری است. دو خط لوله بزرگ از زاهدان تا زابل داریم که می توانیم به مردم زابل نوید دهیم که به عنوان هدیه نوروزی، شبکه گاز را به آن ها برسانیم.

نوشادی افزود: البته در تلاش هستیم تا در دهه فجر این اتفاق بیفتد، اما به دلیل محدودیت آب در سیستان و بلوچستان و این که برای صد‌ها کیلومتر شبکه در حال احداث، نیاز به حجم بالایی از آب داریم، ممکن است موفق نشویم به قولمان عمل کنیم؛ به همین دلیل، نوروز را به عنوان زمان نهایی در نظر گرفتیم.

او تصریح کرد: برای تست خطوط لوله نیاز به آب زیادی با فشار بالا داریم، چاه‌هایی که توسط پیمانکاران حفر شده نیز خشک شده اند و آب دهی نداشتند. حتی مسئولان شرکت‌های آب استان هم چاه‌هایی را داشتند که اجازه برداشت دادند، اما نتوانست نیاز ما را تامین کند، زیرا خشک شدند و آبدهی نداشتند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: اکنون با هزینه‌های هفت تا هشت برابری در حال تامین آب هستیم تا خط لوله را تکمیل کنیم؛ بنابراین اگر اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد، خط لوله زابل را در نوروز تحویل می‌دهیم.

او با بیان این که شرکت مهندسی و توسعه گاز در حال تکمیل ۵۰ پروژه است، اضافه کرد: در رابطه با ایرانشهر و شهر‌های اطراف آن نیز پروژه‌های فعالی را داریم که پیش بینی می‌کنیم در سه ماهه دوم ۱۴۰۱، خط لوله ایرانشهر چب تکمیل شود.

نوشادی همچنین درباره تقویت شبکه گاز در استان تهران نیز گفت: طی ۵۰ روز گذشته دو ایستگاه تقویت فشار افتتاح شده و کمربند تغذیه تهران که سبب تقویت پایداری شبکه این استان می‌شود را نیز، در هفته آینده گازدار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار