مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

انتصاب امین موجب درآمدزایی بیشتر موقوفات می‌شود

حجت‌الاسلام کرمی گفت: حفظ و احیای موقوفات در جامعه یکی از رسالت‌ها و وظایف اوقاف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: حفظ و احیای موقوفات در جامعه یکی از رسالت‌ها و وظایف اوقاف است.

او بااشاره به اینکه در راستای حفظ موقوفات نسبت به انتخاب امین اقدام شده است، افزود: انتخاب امین موقوفات در شهر‌ها و روستا‌هایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: انتخاب امین موقوفات در شهر‌ها و روستا‌هایی که دارای موقوفه هستند، یکی از عوامل احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره است.

کرمی بااشاره به اهداف اجرای طرح امین در اوقاف گفت: درآمدزایی برای موقوفاتی که درآمدی ندارند از اهداف اجرای طرح امین موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله اقداماتی است که امین موقوفات انجام می‌دهد.

او گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره وری بیشتر موقوفات می‌شود.

کرمی  ادامه داد: تنظیم و ارائه صورتحساب و اخذ مفاصاحساب سالانه، احقاق حقوق موقوفه و طرح و تعقیب دعوی مطروحه و در صورت لزوم انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز رعایت غبطه وقف، شناسایی رقبات و تثبیت مالکیت موقوفه و اخذ سند مالکیت، انجام عملیات مالی و نگهداری اصل اسناد هزینه و ثبت و نگهداری اموال منقول موقوفه از وظایف امین موقوفات است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.