مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد؛

صدور و تمدید ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

همتی از صدور مجوز و تمدید ۴۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان ایلام طی امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام، گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

او ادامه داد: مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

او افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد، ۱۵ فقره پروانه صدور و ۲۵ فقره آن تمدید بود.

همتی مطرح کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد است.

او در ادامه با بیان اینکه در طول این مدت ۲۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و ۱۹ فقره نیز تعلیق شد افزود: کارشناسان این اداره کل به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده برای ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

او اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.