رئیس محیط زیست ایذه:

سایت پسماند شهری ایذه جانمایی و طراحی شد

امیری گفت: سایت پسماند ایذه جانمایی و طراحی شد که با بررسی‌های انجام شده زباله‌های شهری به محلی با استاندارد‌های نسبی در منطقه مرغا منتقل گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد امیری رئیس محیط زیست شهرستان ایذه گفت: سایت پسماند شهری ایذه جانمایی و طراحی شد و پس از بررسی‌های و پیگیری‌های انجام شده زباله‌های شهری ایذه از محل نامناسب و غیرکارشناسی موسوم به کوره‌ها جابجا و به محلی با استاندارد‌های نسبی در منطقه مرغا منتقل گردید.

او در ادامه بیان داشت: در خصوص جانمایی این محل در ابتدا به دلیل مشکلات فراوان و معضلات اجتماعی ناشی از دفن غیر اصولی زباله‌ها در شهر ایذه مجموعه مدیریت شهری هر نقطه و منطقه‌ای را جهت انجام کار و بررسی انتخاب می‌کرد با مقاومت و تقابل مردم محلی مواجه می‌شد البته گا‌ها هم نقاط انتخاب شده فاقد فاکتور‌های و معیار‌های لازم جهت جانمایی سایت پسماند بودند.

امیری افزود: با توجه به معضلات موجود مجموعه مدیریت شهری ایذه پس از کار کارشناسی ۱۳ نقطه از محل‌های مختلف شهرستان را برای انجام کار انتخاب و پس از مطالعه و بررسی از بین ۱۳ نقطه سه محل با اولویت‌های بهتر و بیشتر برا اساس مدل‌های ارزیابی انتخاب گردید.

رئیس محیط زیست ایذه تصریح کرد: بعد از بررسی ارزیابی بیشتر به یک نقطه رسیدیم که منطقه بیشه شیرین مرغا بر اساس انطباق با فاکتور‌های ۳۴ گانه ملی برای مکان‌های دفن زباله شهری انتخاب گردید و از سوی شهرداری ایذه و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور مطالعات ارزیابی و طراحی سایت انجام و سپس کار اجرایی با کمک مجموعه شهرداری ایذه انجام گردید.

این مقام مسئول ادامه داد: سلول دفن پسماند‌های عادی مطابق استاندارد‌های زیست محیطی و وزارت بهداشت طراحی گردید و سپس زباله‌های شهری با توجه به دفن غیر بهداشتی و غیر استاندارد در مجاورت شهر، به این محل منتقل گردیدند و حدود سه ماه است که مدیریت مناسب تری در زمینه پسماند در شهر ایذه در حال انجام است و رضایت نسبی و عمومی نیز در این زمینه حاصل شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار