تا پایان امسال؛

ضریب نفوذ گاز در زنجان به ۹۱/۶ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:بابهره برداری از طرح‌های گازرسانی به ۳۸روستا درزنجان تاپایان امسال ضریب نفوذگاز دراین استان به ۹۱/۶ درصد می‌رسد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدلو مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با گازرسانی به ۳۸ روستای در دست اقدام ۳ هزار و ۴۷۲ خانوار روستایی از توابع شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود و طارم به شبکه گاز متصل می‌شوند.

او افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۰۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر ۸۸/۴ درصد خانوار روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی هستند، ادامه داد: گازرسانی به روستا‌های زنجان با شتاب مطلوبی در حال اجرا است که با تداوم روند فعلی، تعداد روستا‌های بهره‌مند این استان به ۶۴۱ روستا با ۹۱/۶ درصد  می‌رسد.

احمدلو بابیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های پروژه‌های گازرسانی در شرکت گاز استان زنجان رساندن گاز طبیعی به مناطق صعب العبور و محروم است، گفت: میزان بهره مندی خانوار استان زنجان از گاز طبیعی بالاتر از میانگین کشوری است.

او افزود: در حال حاضر جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی استان زنجان در مجموع بخش روستایی و شهری به ۲/۹۶ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تأکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر، گفت: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت‌ها را کاهش داده و مزیت‌های زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد.

احمدلو  به افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی و میزان مصرف گاز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از این‌رو به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود با صرفه جویی در مصرف گاز، به تأمین مطمئن گاز به ویژه در مناطق سردسیر کمک کرده و امکان پایداری گازرسانی در تمامی بخش‌های مصرفی گاز طبیعی را در روز‌های سرد را فراهم کنند.

او ادامه داد: پیگیری اجرای پروژه‌های زیر ساختی بخش تولیدی و صنعتی، جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های میان تقطیر به منظور کمک به کاهش هزینه تمام شده در بخش تولید، پیگیری اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه گازرسانی، توسعه شبکه و تأسیسات گاز طبیعی در استان زنجان، بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه به مشترکین گاز و بهسازی زیر ساخت‌های ارائه خدمات با پیشبرد برنامه‌های GIS در حوزه‌های نقشه‌های خط سیر، موقعیت و کروکی انشعابات، نقشه‌های ازبیلت و انجام مطالعات مهندسی، تعریف پروژه‌های مقاوم سازی خطوط و تأسیسات گازرسانی و پیگیری اجرای آن‌ها متناسب با اعتبارات ابلاغی، مهمترین برنامه‌های عملیاتی گاز زنجان در سال ۱۴۰۰ است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.