مقام لبنانی ادعاها درباره ایران را رد کرد

رئیس یکی از احزاب لبنانی ادعا‌ها درباره اشغال لبنان توسط ایران را رد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «جبران باسیل» رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) لبنان امروز (یکشنبه) با تاکید بر استقلال لبنان اعلام کرد این کشور از سوی ایران دچار هیچ خطر و اشغالگری نیست.

او در این خصوص گفت: کسانی که تلاش دارند ما را از نظر اقتصادی و مالی به زانو در آورند در تلاش برای به دست گرفتن تصمیم‌گیری ما هستند و این چالشی بزرگ است، آن‌ها می‌خواهند شما را قانع کنند که اشغالگری به لبنان آمده است.

او با تاکید بر اینکه در لبنان هیچ اشغالگری از سوی ایران وجود ندارد، اضافه کرد: هیچ کسی نمی‌تواند فرهنگ، دین و ایمان ما را اشغال کند. این سرزمین و این کوه‌ها را هیچ کسی نمی‌تواند اشغال یا لگدکوب کند.

حدود چهار سال پیش، عربستان و سه کشور دیگر (امارات، بحرین و مصر) اقدام به قطع روابط و تحریم قطر کردند. در پی این اتفاق، چهار کشور مذکور، شروط سیزده گانه‌ای را روبه روی قطر قرار دادند و اعلام کردند که علت اصلی قطع روابط با قطر، نزدیکی این کشور به ایران است. با این کار نه تنها قطر از ایران دور نشد بلکه روابط تهران و دوحه نزدیک‌تر شد. بر اساس تحلیل کارشناسان ریاض و کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس با قطع ارتباط با لبنان به دلیل روابط آن با ایران احتمالا اتفاق گذشته را باز هم تکرار خواهند کرد.

همین مسئله باعث شده عناصر وابسته به عربستان و کشور‌هایی که روابط خود با بیروت را قطع کردند ادعا کنند ایران لبنان را اشغال کرده است!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار