آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان لارستان در حوادث غیرمترقبه

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان در هر لحظه آمادگی کامل در راستای حوادث غیر مترقبه را داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لارستان، ویژگی‌های اساسی در زمان بحران را آمادگی کامل، هماهنگی و سرعت عمل و دقت عمل برشمرد و تاکید کرد: در زمان حادثه یا وقوع بحران، نباید منتظردستورات بالادستی ماند.

او بیان کرد: هر دستگاهی دارای ماهیت شغلی خاص و وظایف سازمانی خود است، البته اعتقاد داریم که اگر این وظایف به نحو مطلوب در هر دستگاهی انجام شود، خودبه خود کار‌ها و فعالیت‌ها خوب و رو به جلو حرکت می‌کند و قطعاً بازخورد خوبی داشته و رضایتمندی مردم را نیز به همراه دارد، اما هدف از تشکیل کمیته‌ها، به ویژه در حوزه بحران، ایجاد هماهنگی و استفاده از پتانسیل و ظرفیت همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل فرا دستگاهی است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه هم افزایی و همراهی دستگاه‌های اجرایی شهرستان موقع بحران نتیجه بخش و تاثیر مثبت وبهتری می‌تواند بر روند فعالیت‌ها داشته باشد، تصریح کرد: زمان وقوع بحران یک وضعیت عادی و متعادل نیست، چون در همان موقع نمی‌شود یکباره تصمیم گیری کرد، بنابراین از قبل وطبق ضوابط و دستورالعمل مربوطه، وظایف هر دستگاه مشخص و نحوه عمل و همکاری‌ها نیز هماهنگ شود، چراکه مهمترین کاری که لحظه حادثه جواب می‌دهد، سرعت عمل و دقت عمل در کار است.

حسنی ادامه داد: رئیس یک اداره در موقع بحران نباید صرفاً معطل و منتظر دستورات بالادستی بماند و یا به یک بندی از یک دستورالعمل اشاره و خدمات رسانی را معطل کند، بلکه باید خود و همه امکانات و تجهیزات لجستیکی اداری را در همان لحظه و در همان دقایق اولیه بحران به محل حادثه اعزام و برای نجات جان انسان‌ها و کاهش هزینه‌ها و آسیب‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

معاون استاندار فارس اطلاع رسانی و اخبار بموقع و بروز در زمان بحران و جلوگیری از نشر اخبار متناقض و شایعات را مهم برشمرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید با تعامل خوب، واقعیت موضوع را در اسرع وقت از طریق رسانه‌ها به افکار عمومی منعکس کنند تا موجبات سردرگمی و سوء استفاده و یا اخبارکذب، دروغ و شایعات نشود.

حسنی به بارندگی‌های احتمالی در فصل پاییز و زمستان هم اشاره کرد و گفت: شهرداری‌های تابعه نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های شهری اقدام کنند و دستگاه‌های خدمات رسان هم این موضوع را مدنظر داشته باشند و این مهم صرفا مختص مرکز شهرستان هم نباشد، بلکه باید در تمام شهرها، روستا‌ها و مناطق عشایرنشین اقدامات اساسی انجام شود و در این خصوص دستگاه‌های اجرایی به هیچ‌عنوان کوتاهی نکنند.

او عنوان کرد: حوادث قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین اولاً دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های لازم را در شهر‌ها و روستا‌ها تقویت کنند، همچنین هماهنگی و هم‌افزایی بین اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بیشتر از قبل شود و پیشگیری‌های لازم نیز انجام شود.

فرماندار ویژه لارستان در پایان نبود آب و باران های سیل آسا را هر دو بحران دانست و گفت: ستاد مدیرت بحران و تنش آبی شهرستان نیز باید در این خصوص جلسات مستمر خود را برگزار کنند و مدیریت و برنامه ریزی جامع کنند تا در این خصوص مواجه با کمبود آب و یا سیل نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار