فرانسه خواهان بازگشت ایران و آمریکا به برجام است

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد این کشور خواهان بازگشت ایران و آمریکا به برجام با تمام تعهدات پیشین خود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی این وزارتخانه در کنفرانس خبری اعلام کرد هدف فرانسه از بازگشت به برجام مشخص است و فرانسه به همراه متحدانش قصد دارد شاهد بازگشت ایران و آمریکا به برجام با تمام تعهدات خود باشد.

در کنفرانس خبری مذکور، یک خبرنگار این سوال را مطرح کرد که با توجه به توانمندی‌های هسته‌ای ارتقا یافته و غیرقابل بازگشت ایران، آیا بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ کافی خواهد بود یا خیر؟

در پاسخ، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: در رابطه با برجام، هدف فرانسه و متحدان او در تروئیکای اروپایی مشخص است و ما می‌خواهیم شاهد بازگشت ایران و آمریکا با تمام تعهدات خود به برجام باشیم.

وی همچنین از انتظار فرانسه برای ازسرگیری مذاکرات وین در ۲۹ نوامبر برای پیشرفت سریع در دستیابی به هدف عنوان شده خبر داد.

گفتنی است بیانیه کشور‌های تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) روز گذشته در ارتباط با برجام منتشر شد. در این بیانیه ادعا شده است که ایران از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امتناع می‌کند.

ادعا‌های مطرح شده در حالی است که ایران، نظارت‌های پادمانی خود را همواره ادامه داده است. به گفته مقامات کشورمان، در حال حاضر بیش از ۷۰ بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال کار کردن بر روی پرونده هسته‌ای ایران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
این هم کفتار معرکه ...
منتظر لاشه خواری بعد از ماجرای شکار...!!!!!!!!!


هیهات من الذله
" شهیدان زنده اند الله اکبر "
آخرین اخبار