جوزپ بورل:

نیاز به بازگشت برجام به مسیر اصلی خود بیش از پیش محسوس است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس با وزیرخارجه کشورمان بر لزوم بازگشت توافق هسته‌ای به مسیر اصلی خود تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درپیامی توییتری از رایزنی با «حسین امیر عبداللهیان» وزیرخارجه کشورمان، خبر داد و بر لزوم بازگشت توافق هسته‌ای به مسیر اصلی خود تاکید کرد.

بورل در ابتدای این پیام توییتری نوشت: «قبل مذاکرات وین مذاکره‌ای با وزیرخارجه ایران داشتم. در حال حاضر بازگشت برجام به مسیر اصلی خود بیش از پیش احساس می‌شود.»

او در ادامه افزود: «ما یک امکان واقعی پیشِ رو داریم و باید به سرعت بحث‌ها را درباره تمامی موضوعات مطرح کرده و با عمل‌گرایی، واقع‌گرایی و حسن نیت به آن‌ها خاتمه دهیم. در این راستا، همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقشی کلیدی دارد.»

این پیام بورل در حالی منتشر شد که تاریخ دور هفتم مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای ایران از سوی مقام‌های کشورمان ۸ آذرماه (دوشنبه هفته آتی) اعلام شده است.

همچنین شب گذشته «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، در مصاحبه با نشریه انگلیسی ایندیپندنت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران را شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین دانست و گفت: «اولین مذاکره دولت جدید ایران در روز‌های آتی برگزار خواهد شد و اگر آمریکا با یک سری شرایط موافقت نکند، با شکست مواجه خواهیم شد.»

علی باقری کنی در بخشی دیگر از این مصاحبه افزود: «متأسفانه سیاستِ شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از دولت دونالد ترامپ آغاز شد و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد. بایدن برای خروج از "سردرگمی سیاسی" باید تمامی تحریم‌ها را لغو کند. هدف مذاکرات در اصل این است که دولت بایدن به توافقی بپیوندند که دولت ترامپ یک‌جانبه از آن خارج شد. البته هرگونه پیشرفتی در این راستا باید همراه با لغو تمامی تحریم‌ها باشد و این تضمین ارائه شود که دولت‌های بعدی در آمریکا مانند ترامپ یک‌جانبه از این توافق خارج نشوند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار